Lev nu

Alla inlägg under februari 2014

Av Jag - 23 februari 2014 21:11

Det går tungt med träningen just nu. Är halvförkyld hela tiden och får dessutom ont i vänster ben, knä, lår när jag springer. Drygt är väl bara förnamnet.
Nu satsar jag på kortare sträckor och lägger krutet på styrketräning. Bättre att göra något än inget alls.
Efter träningen gjorde jag mig en god hallonsmoothie.

Nu hoppas vi att energin kommer tillbaka och att vi tar ett stort kliv framåt i träningen.

Av Jag - 23 februari 2014 21:01

Igår provade jag att göra en ny sorts smörgåstårta.
Den blev hur god som helst. Idag var den ännu godare när den hade fått stå och dra till sig.

Den gör vi fler gånger.

Mat
Av Jag - 17 februari 2014 18:56

I helgen blev det ingen träning. Ville bara vara lat.
Idag tog jag tag i det.
Det blev först 3 km löpning och sedan styrketräning i 30 minuter och avslutade med 1 km löpning till. Blev helt slut.
Har ju en envis förkylning som aldrig verkar ge med sig. Kände ett tag att det var väldigt tungandat.

Nu efteråt känns det väldigt skönt.
Är sådär härligt trött.

Ikväll är killarna iväg på sina träningar (innebandy). Dan stack till gymmet. Han brukar cykla och sedan styrketräna.
Alltså en väldigt aktiv dag.

Av Jag - 15 februari 2014 16:04

Startade dagen med att åka in till stan och äta brunch på ett litet mysigt ställe.

Oh herre min vilde vad mätt jag blev. Mätt i alla hörnen.
Det var verkligen en höjdare och det kommer vi att göra oftare.

Av Jag - 12 februari 2014 15:42

Sitter här och planerar och hittar lite tips inför vår lilla resa.

Vad ska vi göra? Finns det något speciellt vi ska se? Vad och var ska vi äta?
Har hittat massor. Hoppas bara att maken också gillar alla förslagen.

Spännande och kul att planera en resa. Det är nästan halva nöjet med en resa. Eller vad tycker du?

Av Jag - 7 februari 2014 21:31

Idag har jag varit på föreläsning med Mark Levengood.
Det var en hälsoinspirationsdag. Mycket bra och givande.

Man behöver sådana här dagar i vardagen. Guldkant i vardagen.

Av Jag - 2 februari 2014 19:23

I veckan hämtade jag hem denna lilla sockernosen.

Mycket nöjd med mitt köp.

Av Jag - 2 februari 2014 19:21

Efter två veckors uppehåll var vi tillbaka på gymmet idag.

Jodå...
Har nog kommit på hur jag ska vinna över den där maskinen. Skam den som ger sig.
Nu är vi på gång.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards