Lev nu

Alla inlägg under februari 2010

Av Jag - 28 februari 2010 13:05

Grattis

 

 

födelsedagen!!!

 

 

Vi kommer och firar dig om en liten stund...

 

Kram

 

Av Jag - 27 februari 2010 23:45

   I förmiddags blev jag hämtad av Christel. Därefter hämtade vi upp Madde och Helena. Sen bar det av ner till Malmö.

Först ett besök på ILVA. Madde hade hittat ett sängöverkast som skulle inhandlas.

Vad passar inte bättre än en smaskig fika på det.

  

En smarrig macka med chevré och fikonmarmelad... och en Latte. 

  

Pricken över i:et blev kladdkakan. 

  

Madde, Christel och Helena.

Sen åkte vi vidare till Entré för lite shopping. Där mötte Helle upp. Det blev shopping sminkning och kvällsmat.

     

Sushi...mmmmmm

Nu blev snabba bilar ut till arenan för nu var det dags för Melodifestivalen.

Nu kööööööör vi.....

   

   

   

 Anna Bergendahl  

 

Helle & Jag 

  

Vinnarna

 

Måns & Christine 

  

Hungriga & trötta var vi tvungna att åka inom Mc Donalds och köpa mat. Det blev ett Happy meal. Utan kartong men med leksak hi hi hi.

Tack tjejer för en urhäftig dag och kväll...

Kram


Av Jag - 26 februari 2010 17:19

Jag tror att barnen har blivit inspirerade utav OS.

Här hemma har det pågått springskytte i flera dagar nu.

Först har de grävt en lång bana i snön + en straffrunda runt studsmattan.

Skyttet var att kasta ner burkar med en tennisboll.


Tänk att 2 bröder kan ha så roligt tillsammans.


Annars har det varit några riktigt lata dagar. Det är ju så härligt med ett lov ibland. Framförallt barnen behövde det.

Nu tar vi sikte på påsklovet.   


    

  

Ikväll väntar taco. Mmmmmm. Därefter lär det nog bli Let´s Dance.

Imorgon bär det av till Malmö. Då ska vi tjejer shoppa, äta & dricka gott, ja & tragga med... och sist men inte minst KOLLA PÅ MELODIFESTIVALEN!!!!

Jag har redan kollat in bidragen. Har nog sett ut någon favorit. Nu håller vi tummarna för att rätt låt vinner...

Av Jag - 23 februari 2010 12:13

Hallo alla där ute i snöyran!!!


Så härligt det är med lite morgonmotion. All denna fantastiska snö som bara låg o väntade på mig.

Det tog ca 1 timme att skotta sig fram till brevlådan för att kunna ta tidningen.

Jag passade på att ta hela uppfarten då när jag ändå var igång.

Så nu sitter jag här vid datorn. Nöjd med var jag åstadkommit och njuter av solen som tittar fram. Den värmer härligt gott.  


Ska berätta om en mindre rolig grej som hände igår kväll.

Gick för att borsta tänder och sen på toa. Oppps något utav barnen hade varit där före mig, använt liiiiite för mycket toapapper som innebär stopp.

Där stod jag säkert i en halv timme och försökte få bort det. Det gick inget vidare. Det var sjukt äckligt. Tårarna sprutade på mig.   

Varför var inte Dan hemma när jag behövde honom som mest...???

Så idag kl 8 ringde jag en räddare, min pappa. Han kom med gummihandskar och ståltråd och lyckades få bort skiten.

Tack snälla du för att offrade dig   


Om en lite stund ska jag hämta Albin som har extra träning på konstgräset idag. Därefter väntar lite datorjobb. Har en datauppgift som ska lämnas in snart så det gäller att göra den klar idag.

Av Jag - 22 februari 2010 18:02

Jag bara undrar om det finns någon form av köttgaranti när

man köper en fläskfilé.


Tog fram filén som låg i kylskåpet. Börjar skära bort lite fett och lite till och lite till samt några senor. Grrrrrrrrrr

  

Filén var på 580 g.

Titta så mycket skit jag skar bort....190 g. En tredjedel. Det är ju inte klokt. Blir faktiskt lite sur.

Nu får vi fylla upp maten med lite annat så att alla munnar blir mätta.


Av Jag - 22 februari 2010 16:47

Skulle varit iväg på fotbollscup idag men laget hoppade av pga dåligt väglag.

Jag förstår och tycker att det var ett mycket klokt beslut.

Det har kommit ännu mera snö och det blåser halv storm ute. Grrr...


Vad gör man då istället???

Kom på att jag skulle faktiskt kunna åka in till v v på lunchtiden istället. Perfekt nu var det gjort och så bra det gick dessutom. Sjukt nöjd...


Körde inom Maxi och handlade lite. Tänkte kanske det vore roligt för barnen att baka lite kanelbullar.

Men nej, de var inte ett dugg intresserade. Bara Signe, utav assistenten. Den har hon aldrig sett tidigare. Så ofta bakas det här hemma. Vi har ju haft henne sen i juli.

Då stod man här helt själv med degen, men bullar blev det.

  

Tjuvtitt under duken...

  

Mmmmm smaskigt värre.

  

Här i köksfönstret låg Signe och höll koll på vad jag gjorde. Det kanske kunde va något som hon kunde få smaka.

Av Jag - 21 februari 2010 22:59

Under eftermiddagen var Samuel iväg på inomhuscup.

Det gick inte alls bra. De förlorade alla sina matcher.

Kanske lite bättre inställning nästa gång.

  

Under tiden här hemma fixade jag till i våra garderober.

Signe försökte ta en bra plats.

   

Perfekt, en ledig hylla...


För ett tag sen gjorde jag och barnen en islykta. Vi har inte tänt den någon gång. Helt enkelt glömt bort den. Men efter skottningen idag såg jag den stackars lilla lyktan som varit gömd och glömd i snön.

   

Visst är den fin??? 


Vi orkade inte laga någon middag ikväll. Blev ett besök bort till pizzerian och Mc Donalds. Ibland är det skönt att va lat.

Av Jag - 21 februari 2010 12:44

Vi tog en sån där lång skön sovmorgon idag.


Kom hem ganska sent från Eva & Janne.

Tack för en supertrevlig kväll.


Har inga bilder från kvällen för naturligtvis var kameran hemma och jag tänkte inte på att jag skulle ta med telefonen.

Den tar inte riktigt lika bra bilder när det är lite mörkare.


Dan har varit duktig nu på förmiddagen. Han har sågat till två hyllplan till garderoberna i hallen. Vi ska flytta våra skor dit och lägga in tröjor i klädkammaren.

Hmm, undrar om vi kommer att ändra oss fler gånger nu.

Jag har varit sååå trött på hyllan som stått i uterummet som varit fylld med en massa grejor. Nu åker detta oxå in i garderoberna.


Det gäller att hitta så många smarta lösningar som det bara går.

Vi har ju som sagt inte alltför mycket förvaringsplats.


Om en liten stund åker Samuel & Dan iväg på inomhuscup i fotboll och jag och Albin åker på fotbollsträning. Mycket fotboll just nu:)

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards