Lev nu

Alla inlägg under februari 2013

Av Jag - 28 februari 2013 23:05

Sedan förra veckan har jag "extraknäckt" som veterinär. Sigge har trubbel med benet.
Medicin morgon och kväll.
I tisdags kväll sprack bölden på benet och STORA mängder med äckelpäckel var sprutade ut ur benet. Jag har aldrig luktat på något sånt vidrigt. Lukten var dö/jäst sill, dött, kadaver..... ÖÖÖÖÖÖÖRK!!!!!!!
Det var fanimej det äckligaste jag varit med om...
Nu har det läckt lite hela tiden, ta i trä men inte ikväll. Men han luktar fortfarande lika illa det sitter i pälsen på hela magen på honom.
Nu håller vi tummarna för att det läker och slutar rinna var.
Inte nog med detta så ringer Albin och är helt förtvivlad. Signe hade spytt hos oss. Dessa katter... Tre goa laddningar och en kastad matta. Grrrr!!!
Så nu har jag fått skriva av mig. Som sagt ett riktigt äckligt inlägg.

Av Jag - 28 februari 2013 22:53

Idag fyller mamma/mormor år.
I morse var jag andre man på condiset och köpte nygräddade frallor och två bakelser.

Ikväll var det AW med de gamle kollegorna. Såååå gott o träffa dem igen.

Av Jag - 24 februari 2013 22:01

Dagens projekt var att få gardinerna och dukarna färdiga och det blev de.
Puh, vilket göre...

Av Jag - 24 februari 2013 21:58

På vägen hem blev det en "Partner in crime".
Mums så god!!!
Hallon, blåbär, jordgubbar, honung och vaniljyoghurt.

Av Jag - 24 februari 2013 21:15

Igår var det då dags för oss att sticka iväg alla på Mello.

Vi började dagen med att Samuel hade bortamatch i Höör. Därefter stack vi ner till Malmö för lite shopping. Det blev en billig tur. Hittade ingenting.
Med lite mat i magen tog vi oss in till arenan för att titta på årets Mello.
Våra föräldrar + Matte fick biljetter av oss i julklapp.
Det blev en bra kväll. Hade riktigt bra platser.

Sorry Matte, för bilden. Hade ingen annan.

Av Jag - 24 februari 2013 14:04

Laddar med lite mat inför kvällens Mello.

Av Jag - 22 februari 2013 13:58

Då barnen bestämt att håret ska få frodas så var det dags för ansning.
Oj så lite det blev klippt. Det märks ju knappt men killarna är nöjda.
Nu är det min tur att hoppa över i stolen och bli av med utväxten.
Heja heja, för färg!!!!

Av Jag - 22 februari 2013 13:55

Julklappscykeln blev utbytt till en med lite fler växlar och idag var det premiär för denna lilla hoj att få sin första färd.
Cykel in till stan och frissan.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards