Lev nu

Alla inlägg under januari 2012

Av Jag - 28 januari 2012 20:04

Idag tog vi tag i framförallt Samuels rum men även Albins rum.

Det var en massa leksaker som skulle upp på vinden från Samuels rum. Blev även mycket kastat. Skönt. I början var det jobbigt för Samuel men efter ett tag så rök mer och mer.

På Albins rum blev det också kastat lite. Ibland hamnar saker bara på hög. Men nu är det slut med det.


En hel del saker ska säljas. Finns ju ingen andledning att spara på vissa saker.


Vi fortsätter operationen en annan dag eftersom vi inte blev helt klara. Sånt här blir man väl aldrig klar med egentligen. Det finns alltid saker att rensa bland.

V 3

Av Jag - 22 januari 2012 16:48

Det har redan gått en hel vecka sedan jag skrev några rader sen sist. Vart tar tiden vägen???


Den här veckan har Albin hunnit med 2 sjukgymnastbesök och har fler planerade under kommande vecka. Han har fortfarande lika ont men han har tur. Blödningen har lösts upp och det har inte samlats på ett ställe som en nöt. Då tar det ännu längre tid.

Självklart vill han följa med till Fagerhult nästa helg då det är ännu ett steg i SM. Det är det sista steget innan finalen.

Det blir en kamp mot klockan...


Veckan har också bestått av en massa jobb, jobb, jobb... Det tar aldrig slut...


I onsdags hade båda killarna hemmamatcher. Samuels lag vann och de spelade riktigt bra. När Albins lag spelade fick Albin vara bänkvärmare. Det tyckte han inte var så roligt. Han hade hellre varit med och spelat. De fick oavgjort och spelade också jättebra.


Igår kväll var det avslutningsfest med Albins fotbollslag. Det bjöds på jättegod medelhavsmat. Mums!!!


Idag var det dags för Albin att läsa i kyrkan. Det var proppfullt med folk och han var inte alls bekväm med det. Men han läste hur bra som helst och prästen tyckte att han var en mycket skicklig talare.

Hi hi hi.

Annars har det blivit en tvätt- och strykdag. Nice...

Av Jag - 16 januari 2012 17:03

Det var precis det vi befarade.

Albin har en blödning i vadmuskeln.

Det är hel vila först och främst i 2 veckor därefter får han börja bygga upp muskeln igen. Tråkigt.

På torsdag är det dags för ett nytt sjukgymnastbesök.

   

Nu har han fått ett speciellt tejp som ska stimulera muskeln till vila. Detta verkar i 5 dagar.

Hoppas hoppas att detta hjälper...

Av Jag - 15 januari 2012 20:59

Då var även julen slut hos oss. I fredags var det dags för julgransplundring.

   

Även pepparkakshuset har gjort sitt.

Det var nästan synd att kasta ut granen. Den har inte släppt många barr.

    

Igår åkte vi iväg tidigt för att Albin hade bortamatch. Han kunde vara med och spela en period. Han har jätteont i sin ena vad. Något hände med den på gympan i torsdags. Imorgon blir det att ringa sjukgymnasten för att kolla upp det lite extra.

 

Vår lille krigare.

En lördagkväll hos oss.

Blommor på bordet och tända ljus.

I buketten fanns en märklig liten rackare. Vit/rosa.

     

Söndagsfrukost:

   

Idag blev det fixat en ny lampa till fönstret.

Nu laddar vi för en ny vecka med många roliga saker på agendan.

Av Jag - 11 januari 2012 19:50

Så nu snart börjar det bli lite vanlig vardag och rutiner här hemma igen.

Jag har börjat jobba och idag började Samuel skolan. Imorgon börjar Albin, de hade en extra studiedag.


Albin har sovit lääääääänge hela jullovet. Kommer att bli svårt med att vända tillbaka på dygnet igen.

Killarnas träningar har även satt igång. Så nu är det fullt ös. Första matchen redan i helgen.


Igår hade vi en otrevlig påhälsning här hemma. Det var Dan som nog fick någon lightvariant av en magis. Nice........not....... Funderade allvarligt på att sova i något annat hus/hotell. Jag vet att jag är larvig men magis är det absolut värsta jag vet. Jag har total fobi. Jag kan inte hjälpa det. Sitter nästan o mår dåligt nu när jag skriver om det.


Nåväl, kände inte alls för att laga någon mat och det var länge sedan vi hade pizza/kebab så det fick det bli till mig och barnen.

 

Detta är min favorit. Vegetarisk special med sallad, tomat, gurka, rödlök och vitlökssås. MUMS MUMS!!!


Det var inte bara en dålig dag igår. Den bjöd på roliga överraskningar också. Tyvärr kan jag inte berätta om dessa än. Lovar att berätta så fort jag kan. Men jag svävar på moln just nu la la la la la....

Av Jag - 8 januari 2012 19:52

En stor passion hos mig är

 

Popcorn är en av de bästa saker jag vet. Skulle kunna äta det 7 dagar i veckan. Nu är ju inte läget så men om jag hade kunnat så hade det blivit oftare.

Vilket är ditt favoritsnacks/godis?

 

Av Jag - 7 januari 2012 19:55

I torsdags skickade vi vår gamle diskmaskin i graven. Den har levt på övertid i minst 3 år, men den har ju fungerat. Nu var den helt körd. Långhelg, yeah right...

Idag äntligen kunde vi få hem en ny. Ja, vi ville ha en vit. Gillar inte alls de rostfria.

  Tack Pappa för hjälpen med installationen.

Bjöd mamma o pappa på lite kaffeplättar, alltid lika gott.

 


Vi hade ju tänkt att vi skulle titta på filmer igår kväll, men det blev inte av pga Signe så ikväll blir det nog någon utav de här.

 

Någon som sett någon av dom???

Av Jag - 7 januari 2012 19:46

Det blev en jobbig natt. Igår kväll mådde Signe jättedåligt. Hon hade en tom blick och var allmänt ostadig och slö. Kändes inte alls roligt o gå o lägga sig.

Vi fick i henne lite mjölk och några bitar godis.


Imorse hade vi fått tillbaka vår alldeles egen Signe igen. Hon var en pigg tjej som sprang runt och skrek och ville ut. Vi ville dock ha henne inne en stund för att hon skulle kissa på lådan men det gick inte.

Så fort vi släpper ut henne springer hon till en gammal marschall och börjar dricka regnvatten, blir bortschasad till en vattenpöl där det var alldeles för lite vatten så hon stack vidare till regnhinken på baksidan.

Idag har hon sprungit ut och in och hon mår alldeles förträffligt.

    

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards