Lev nu

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jag - 31 augusti 2011 21:12

Sista dagen i augusti. Är det nu sommaren är över? Tycker inte jag, det är nu sensommaren börjar.


Idag var Samuel i skolan igen och jag var tillbaka på jobbet. Skönt att allt är som vanligt igen.


Ikväll har det varit mycket. Albin hade först fotbollsträning(tömma container),får bra betalt till Barcelonaresan sedan åkte de iväg på innebandyträning. Det gäller att ladda upp inför lördag då det är dags för nya zonläger. Även Samuel hade innebandyträning.

Mamma och pappa kom hit på kaffe. Dags för lite klippning. Bra med maskinklippning.

Av Jag - 30 augusti 2011 22:28

Idag har jag varit hemma med Samuel. Idag var febern spårlöst försvunnen. Men det märktes att han hade haft feber igår. Det tar hårt på kroppen att pendla så i temp.

Vi har haft en supermysig dag tillsammans. Imorgon är det åter skola och jobb.


Ikväll åkte jag iväg på en föreläsning som handlade om flickor som har adhd. Föreläsaren hade själv diagnosen och hon berättade hur hennes liv hade varit. Hon trollband oss fullständigt i 3 timmar. Det var länge sedan jag var på en sån bra föreläsning.

Tänk om hon hade fått växa upp med lösningsfokuserade människor...

Av Jag - 30 augusti 2011 13:11

Just nu är jag helt galen i Tapenade. Jag skulle kunna äta det alltid och till allting.

Har du också något som du är beroende av???  

Av Jag - 29 augusti 2011 20:41

Sjukstugan här...

Det hann ju gå många arbetsdagar efter semestern innan den första vab:en kom.

Idag hade jag turen att hinna köra innan Dan ringde och sa att Samuel hade feber. Dan stannade hemma idag och imorgon blir det jag som stannar hemma med honom.


Har bara väntat på det nu när skolan börjat igen. Alla baciller som samlas inom fyra väggar.

Sen hoppas jag att vi har haft vårt. Det är ju trots allt (peppar peppar ta i trä) inte ofta som barnen är sjuka här hemma.


Nu myser vi i soffan och tittar på halv åtta hos mig och Robinson.

En helt okej måndagkväll.

Av Jag - 27 augusti 2011 17:15

Idag var det äntligen Samuels tur att stå i mål. Som han väntat. Sist han stod var innan påsklovet så ni kan ju själva tänka er hur laddad han var.

 

Det blev dock ingen rolig comeback. Många mål släpptes in mot ett mycket bättre och positivare lag. Där har vi en bit kvar...

   

I pausen var läsning min underhållning.

Den är grymt bra men lite väl tjock.


Efter fotbollen åkte vi hem och hämtade Albin. Han och jag stack in till stan och fixade lite nya kläder och skor. Vi hittade ett par jeans, en t-shirt och ett par skor. Kan bara konstatera att det blir dyrare och dyrare ju äldre barnen blir. Suck...


Ikväll blev det resterna av kinamaten. Kent kom hit en runda. Det var ett tag sen vi sågs sist. 


Av Jag - 26 augusti 2011 21:02

Det blev en lång arbetsdag idag. Nu kommer detta att låta konstigt men jag jobbade till lunch och sen har jag varit på föreläsning hela eftermiddagen till kl 17. Nice så där en fredag.

 

Gick därifrån med en positiv känsla. Det ser bra ut för hösten och jag kommer att ha lite roliga saker framför mig...hoppas jag. Det ser bra ut i varje fall. Berättar mer sen när jag kan.

Dan åkte till tyskland på lite shopping. Även han kom hem sent så det blev kinamat. Det smakade hur bra som helst och det bästa med det är att det blev rester över så vi har morgondagens lunch räddad.


Samuel tog kanske höstens sista dopp i kompisens pool. De hade även hunnit med att göra lite på gokartbanan innan jag kom hem. De verkar ha haft en rolig eftermiddag.

Albin går länge på fredagar i skolan och hade inte varit hemma så länge innan jag kom. Det är tufft att gå i 8:an, mycket längre dagar.

Av Jag - 25 augusti 2011 20:40

Kom hem till färdiglagad middag. Hur gott som helst. Idag blev det fläskpannkaka. Det har vi inte ätit på evigheter.


Samuel skulle provat på att träna hos Isac ikväll. Men under gympan stukade han sin fot och har jättegott. En stukning är inte så farligt här hos oss. När Samuel brukar vara i farten brukar han slå till med benbrott istället.

Albin tränade innebandy ikväll också. Han är grymt sugen på innebandy. Han laddar upp inför nästa helg när de fortsätter zon, uttagning till skånelaget.


Jag stannade hemma och vilade en stund. Är sjukt trött, kanske behövs det ett litet vitamintillskott så att man piggnar till.


Imorgon ska jag sitta på föreläsning på högskolan mellan 13 och 17. Yeah vilken kanontid på veckan. Hoppas att den är bra.


Ha en fortsatt bra kväll!

Av Jag - 24 augusti 2011 21:32

Nu har Albins innebandyträningar dragit igång.

Detta samtidigt som fotbollen håller på. Full rulle...

Även Samuel har haft fotbollsträning, där var det lite glesare med utövare. 6 stycken var de som tränade. Kunde varit bättre uppslutning. Snart finns det väl inga kvar.


Efter träningarna blev det myspys i soffan. Gäller att koppla av de få stunder man kan.

Det känns som om hjärnan går på jobb hela tiden. Mycket har förändrats och nya saker ska sitta. Kan inte riktigt koppla av än. Men snart.


I måndags kom ikea-katalogen. Den har vi bläddrat i många gånger. Det är alltid lika roligt när den kommer.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards