Lev nu

Alla inlägg under november 2014

Av Jag - 30 november 2014 22:27

Det har varit en lugn och pysslig 1:a advent. Så skönt med sådana dagar.

Idag har det blivit både saffransbiscotti och knäck.

Stjärnan är i fönstret.

Hjärtat hänger på väggen och lyser så fint.

Albin hade match idag. Tyvärr förlorade de men han fick göra ett mål och det var roligt för honom.

Nu håller vi kväll och önskar Er alla en fortsatt härlig 1:a advent.

Av Jag - 28 november 2014 12:07

I tisdags hämtade vi den nya mattan till vardagsrummet.
Det blev så fint. Tror att vi äntligen har hittat det vi ville ha. Som vi har velat. Men det känns jättebra nu. Vi är så nöjda.

Glad att vi valde en vit matta. På bilden ser mattan ut att vara lurvigare än den är. Den är ganska hård. Vi velade ju om vi skulle ha en mjuk rya eller en hård vävd. Nu blev det ett mellanting.
Nu känns det som om rummet börjar bli klart. Bara lite på väggarna också. Tar lite i taget.

Av Jag - 22 november 2014 21:00

Startade dagen med att Samuel spelade match. Vinst.

Tog en snabb runda på stan med Albin som behövde ny mössa och ett par jeans.

Sedan blev det bak, lussebullar. De blev så där härligt stora och gottiga.

Under matlagningen blev det lite vin och några smördegssnurror med Västerbottenost och flingsalt. Enkelt och gott.

Av Jag - 21 november 2014 13:19

En alldeles underbar fredag. Idag är det den tidiga fredagen.
Bästa dagen på hela veckan.

I eftermiddag står det frissabesök på agendan. Måste erkänna att jag har lite ångest över detta besök.
Vi har "pippor" på jobbet. Tänk om jag också har några sådana rackare. Luskammen har använts flitigt i flera veckor. Håll tummarna för att ingen har bosatt sig i mitt hår...

Av Jag - 20 november 2014 20:00

Efter flera månaders velande har vi äntligen bestämt oss för vilken matta vi ska ha till soffan.
Det blev denna.

En vit ryamatta. Nu är det bara någon veckas väntetid också.

Av Jag - 19 november 2014 20:00

Flera mornar i rad har vi hittat stackars Signe liggandes i en kruka med jord.
Tyckte synd om henne och började fundera på en lösning.

Hämtade en gammal stol i stallet och tvättade av den. Köpte en skinnfäll och la på.

Nu hoppas vi att hon hittar den gosiga platsen.

Av Jag - 15 november 2014 20:42

Ikväll provar vi nytt tilltugg innan maten.
Gott gott!

Av Jag - 15 november 2014 11:52

Igår hämtades en liten goding hem som var beställd.
Åh, den är så fin.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards