Lev nu

Alla inlägg under april 2014

Av Jag - 30 april 2014 09:26

Sista dagen i april och vi rusar mot maj.
Igår blev det en tur till sjukhuset. Den vänstra foten har verkligen inte mått bra. Den påminner om stressfrakturen för två år sedan. Vill inte ha det igen.
Den är svullen och jag har rejält ont. Det var så ångestladdat att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna. Jag såg hela träningen grusas för mig, loppet skulle vara kört, sommaren skulle bli piss...
Läkaren skickade mig direkt till röntgen. Den visade ingen fraktur utan det är en mjukdelsskada. Puh...
Vila och högläge är det som gäller nu. Allt för att få ner svullnaden.

Ser ut som en klumpfot.

Så, här ligger vi nu jag och Signe. Hon i fosterställning och jag på rygg med ett ben i luften.

Jag är så oerhört lättad och glad. Jag hoppas komma igång med träningen inom kort igen.

Ha en alldeles underbar dag!

Av Jag - 21 april 2014 19:34

Idag är det annandag påsk, igår var det påskdagen. Jösses så snurrig man blir av ledighet och sol.

Idag blev det åter en tur ute i spåret. Nu är jag på gång.

Idag har det varit sådär väder. Då passade vi på att plocka ner lådor från vinden och sortera.
Ja ni vänner. Här ska det kastas och skänkas till bättre behövande. Vi har nog halverat lådantalet. Skönt!!!
När jag började rota i lite jullådor hittade vi många roliga pyssel som barnen gjort.

Visst är Tomten grym... Ha ha ha

Avslutar med härliga bilder från trädgården. Detta trädet är fint en vecka om året.
Nu är det vackert.

Av Jag - 20 april 2014 22:09

Vilken härlig helg det har varit. Kanonväder!
Idag tog jag mig i kragen och stack ut på en liten löprunda.
Istället för att springa långt har jag nu satsat på att öka tempot och få in ett längre löpsteg. Så svårt det där med steget. Man får verkligen koncentrera sig. Men det ger resultat.
Idag satte jag ett nytt personligt rekord.
Det var väldigt varmt att springa. Imorgon ska jag sätta klockan och ge mig ut lite tidigare.

Albin har haft match idag. Det blev ett mål.
Samuel och Dan hade kiosktjänst på IP.
När hela familjen var samlad igen blev det en grillad korv på altanen.

Ikväll har vi bara tagit det lugnt. Fixade lite hemmagjord pizza till middag, letat hotell och slappat i soffan med ett glas vin.
Ha en fortsatt härlig kväll!

Av Jag - 16 april 2014 21:28

Idag fanns det verkligen inga ursäkter eller undanflykter att ta till för att slippa löpningen.
Vädret visade sin bästa sida. Jag sprang i linne och fick en härlig bonnabränna.

Grymt nöjd är jag nu.

Att ha en lurvig katt nu är mindre roligt. Hon ska tappa all vinterpäls. En hel del...
Dessutom drar hon på sig en massa djur. Idag har jag plockat 4 fästingar och en trillade själv.
Ja j......ar vad stor den var. Större än lillfingernageln.
Tvi...

Av Jag - 13 april 2014 00:04

Pokalen är tillbaka i Skåne.

Av Jag - 12 april 2014 22:54

Efterrätt

Av Jag - 12 april 2014 22:09

Middag

Av Jag - 12 april 2014 21:02

Förrätt.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards