Lev nu

Alla inlägg under februari 2011

Av Jag - 28 februari 2011 16:10

GRATTIS

 

MORMOR



FÖDELSEDAGEN!!!

 

  

Av Jag - 27 februari 2011 20:35

Kanske dags att skriva ett par rader.

Det har varit en riktig sporthelg. Vi gick ut hårt i fredags och åkte till Skurup på innebandyturnering. På eftermiddagen spelade Samuel 6 matcher.

    Klipp i steget.   Det gick riktigt bra. De vann 5 matcher och förlorade 1. Då blev det medalj.   När Samuels matcher var slut så tog Albin över. De spelade 4 matcher. Vann 2 i gruppen och förlorade en. Det betydde att laget gick till final. Där skulle de möta dem som de förlorade mot i gruppen. Man kan väl säga att det gick bra, riktigt bra. De vann hela cupen.  

Glada killar som får medalj och pokal.

    

Igår lördag var vi hemma hos mormor och morfar. Vi firade mormor. Grattis i förskott. Det bjöds på smaskig smörgåstårta.

En bild på Signes bror Sigge. Han är en liten busig goding.

   

Det blev en tur på stan under förmiddagen. Tittade på denna lilla söta i torsdags men köpte aldrig den. Den har färgen "varm röd". Nu är jag glad att jag köpte den.

  

Idag var det ännu mera innebandy. Idag säkrade Albins lag seriesegern när de vann. Det återstår 2 matcher till, men det spelar ingen roll hur det går i dom. Häftigt.

Dan har suttit halva dagen inne i idrottshallen och hjälpt till i seket under en fotbollscup. Vi andra passade på att ta en liten sovmorgon. Åkte upp till idrottplatsen och provade ut en ny dress till Samuel.

Därefter åkte vi hem till mormor och morfar som bjöd på lunch. Tack så mycket. Precis lika gott idag.

Nu sitter vi här i soffan och väntar på att BB ska börja. Vi passade på att ta ett glas vin oxå. Det är ju trots allt helg fortfarande. 

Av Jag - 24 februari 2011 18:03

Nu har snart en veckas sportlov gått. Inte klokt vad fort tiden går.


Barnen har gjort NADA. Det har väl varit skönt för dom och bara slappa.

Jag och Dan har jobbat. Jag har suttit och planerat och filat på olika idéer i 3 dagar. Ska bli spännande att jobba till hösten. Längtar grymt.


Igår var Albin och klippte sig. Det blev en väldigt kort frisyr. Snyggt som bara den.

Idag har jag och mamma varit i stan och shoppat. Tack för en mycket trevlig eftermiddag. Det blev lite böcker på bokrean och en smaskig fika. Men fy f........n vad kallt det var. Jag trodde att jag skulle frysa ihjäl. Nu vill vi ha vår. Jag gav det en hygglig chans. Under vinterjackan hade jag idag på mig jeansjackan. Snacka om vårkänslor.

Ikväll blir det förberedelser inför morgondagen. Båda killarna har innebandyturnering. Samuel spelar på eftermiddagen och Albin spelar på kvällen. Vi kommer alltså att vara legitimerade i träsmak. 12.00-23.00 Det ni, smaka på det.

Vi hörs!


Av Jag - 17 februari 2011 19:43

Så nu är vi på banan här igen. Friska, det är livet.


Imorgon är det bara jobb för mig. Barnen har studiedag och Dan ska till Malmö på något roligt möte för innebandyn.

Men jag ser fram emot jobbet imorgon. Har ikväll blivit förbered för morgondagen. Vi har trolltema denna vecka och ska ha avslutning imorgon. Då ska vi alla vara utklädda till troll.

Denna snygga frisyr ska jag bära.

  

Ska jag våga åka iväg så här? Dan offrade 1 ½ timme på att fixa min frisyr. Tack   


Av Jag - 15 februari 2011 18:49

Har tillbringat större delen av dagen i sängen. Sååååå urtrist...

Höjdpunkt idag var när barn och man kom hem från skola och jobb. Undrar om de tyckte detsamma???

Har fått höra att jag har numera samma hudfärg i ansiktet. Som någon av dom sa, nu är du lika vit som vi... ha ha precis vad man vill höra. Blir ingen bild på detta. Ser förfärlig ut, vit som ett lakan men har ändå lyckats få rödblossande kinder.

Ni förstår den stora hiten.


Samuel har haft fotbollträning ikväll. I storm begav de sig iväg till hallen. Glada miner.


Hjälp...... såg att något rörde sig utanför fönstret. Det var inte så farligt. Det var bara Signe som stod på fönsterbläcket och ville in. Hon skrämmer oss minst en gång per kväll. Trots det vänjer man sig aldrig när man ser att det rör sig utanför fönstret.

Av Jag - 15 februari 2011 12:04

Ja vi blev sjuka ändå.

Jag sitter nu här hemma med feber, ont i huvudet och förkyld. Albin är vrålförkyld. De andra två verkar att må ganska bra.

Trots att man är hemma och är sjuk så faller det ändå på en lyckliga lott att förmedla en planering.

   En slarvig sådan som ska renskrivas på datorn och sen mailas iväg.

Igår var där en som hade detta gulliga äpplet med till jobbet.

  

Det är inget klistermärke på. Gulligt va.

Av Jag - 13 februari 2011 19:33

Ja denna helgen gick ju fort.

Idag har Samuel haft innebandy. Det gick finfint. De vann med 9-3 och Samuel fick göra 1 mål.

Vi är alla lite snuviga här hemma. Detta påverkar Samuel lite extra. Framförallt märktes det när han spelade. Han väljer ju att strunta i att ta sin Bricanyl. Vilket innebär att han inte orkar springa något alls. Han märker inte ens skillnaden om han tar medicinen.

Efter lite påbackning av pappa och iproppande av medicin satte raketen igång. Så ska det se ut.


När vi kom hem efter innebandyn hade Albin feber, lite. Somnade och sov en timme. Plösligt började det hetta på mina kinder och nu är det jag som sitter här framför datorn med feber.

Hoppas att det inte blir mer. Har inte tid att vara hemma just nu och framförallt inte imorgon. Vi får väl se hur det går.

Skulle bli väldigt förvånad om jag inte skulle åka på något. I min klass har under veckan 16 av 30 barn varit hemma med hög feber och förkylning.

Håller tummarna att det inte blir mer.

Av Jag - 12 februari 2011 15:13

Var har en helt underbar dag här hemma. Vi fick en liten sovmorgon. Samuel har/hade en kompis som ringde hit tidigt. Helt makalöst. Hon har inte ro för fem öre. Det finns en lite oskriven regel mellan oss förälrar och barn att innan kl 10 ringer man inte för att va/leka. Så är det bara. Men den här lilla damen gör som hon vill. Prinsessan i det huset.


Här har det blivit tvättat och städat. Plocka pinnar får vi skjuta fram för det ligger 2 cm snö på gräsmattan. Solen skiner och vi njuter i fulla drag av varje solstråle som träffar oss. Signe väljer nya sovplatser efter var solen sticker in.


Idag har Samuel fått tillåtelse att åka in till stan helt själv med några kompisar. Ville nog helst att han skulle stanna hemma, tycker egentligen att han är för liten för att springa på stan. SMS:ade honom för ett tag sedan och frågade var han var någonstans. Fick ett kort svar tillbaka MC. Pengarna går tydligen till en burgare. Hoppas att han är nu så smart att han sparar lite pengar för att kunna ta bussen hem. Det var det sista jag sa till honom och att han skulle göra kloka val. Välj nu att göra som mamma och pappa skulle bli glada av att du valde. Hoppas att han nu gör detta....är faktiskt lite nervös.


Ikväll blir det nog lite hemmalagad thai-mat, ett gott vin och sen godis till Mello.

Spännande att se hur det går ikväll.


Vi hörs!

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards