Lev nu

Alla inlägg under september 2009

Av Jag - 30 september 2009 17:45

Tror inte att det är sant. Men i morse när jag vaknade så var bilrutan frusen.

Nu börjas det. Detta eviga skrapande på bilrutor. Jag hatar det. På den stora bilen når jag inte hela framrutan. Det är inte för att jag är kort i rocken utan för att bilen är så hög och har stor ruta. Synd att barnens toapall inte är sparad. Men hur skulle det se ut, ni kan ju själva tänka er.


Tror att jag måste ta in olivträdet. Hon mår inte så bra av frost har jag hört.


Ikväll var det fotbollsträningar. Men endast Albin tränade. Jag fuskade och stannade hemma åkte bara precis upp för att hämta honom. Men på de få minuterna som jag stod där hann mina fingrar bli blå. Det är säkert. Jag fryser alltid.


Matte kom hit en runda efter träningen och fick mat och fick därmed hjälpa oss upp med spegeln i garderoben. Jippie nu är det äntligen klart. Alla kläderna är på plats och spegeln är där den ska va.

Av Jag - 29 september 2009 21:00

Jag är så fruktansvärt trött idag.

Hela kvällen har jag suttit och jäspat. Jag blir så slö av att det mörknar tidigt på kvällarna. Det känns liksom om dagarna bara tar slut. Jag vet ju att det återstår många timmar till.


Har suttit o jobbat några timmar nu ikväll. Skönt att få undan sånt som bara ligger och väntar på att bli gjort.


Det känns som om jag har skrivtorka. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Så det är lika bra att lägga av ikväll. Blir bara tråkigt att läsa en massa ordbajseri.


Vi hörs imorgon.


Kram

Av Jag - 28 september 2009 20:30

Ikväll är det en sån där ruskig höstkväll, regn och blåst.

Vad är då inte mysigare än att ta fram alla ljusen. Mmmmmm jag verkligen njuter.

  

Följer just nu Idol på tv. Efter det väntar Hollywoodfruar. Kan man ju inte missa. Det är veckans höjdpunkt.


Idag tjuvstartade jag på en ny resa. Kommer att berätta mer om den sen. Ser framemot morgondagenGlad

Av Jag - 27 september 2009 19:00

Söndag=klockan ringer till fotbollsamling :( Jag vill ha sovmorgon någon gång.......

Albin åkte iväg på match med Dan. Jag o Samuel stannade hemma. Samuel tog in täcket i soffan och tittade på tecknat hela förmiddagen. Jag tog tag i den där tråkiga strykhögen.

Men nu är den borta. Det tog bara några timmar.....


När man står där o stryker så står man o intalar sig själv..... gud vad skönt det är o stå här o jobba med sina armar.... jag bränner nog lite kalorier......ohh vad roligt det är........se så fint det blir......

Ljug ljug ljug ljug....säger jag efteråt. Hur kan jag stå där o ljuga för mig själv en hel dag??? Måste nog påstå att jag är nog ganska lättlurad för jag gick på det.


En annan sån där dum sak som att lura sig själv är att ställa klockan en kvart tidigare på morgonen. Blir lurad varje morgon.......hm måste nog ta tag i det där.....


Hittade en bild i kameran som togs igår kväll. Var så trött att jag inte fattade att nån tog ett kort.

  

Så här kan det se ut hemma hos oss. Kolla in mina läskiga ögon. Ser ni strykhögen i den högra hörnan som jag jobbade så hårt med idag.

Av Jag - 26 september 2009 18:45

Jaha då har man fått prova på o va spelarfru idag. Usch inget roligt. Det var bara drygt o stå där o glo o va trevlig. Förstår att Posh ser så sur ut på alla bilder. Klart att hon är uttråkad. Jag hann ju bli det på en enda dag.

Innebandyn hade ju företagscup. Det blev en lyckad dag. Många lag kom och spelade om pokalen.

Det var inte Dans lag som vann. De förlorade alla sina matcher. Men de hade nog roligt ändå.

  

Här har ni spelaren.

  

Barnen roade sig med att klättra i ribbstolarna. Här har vi Maja Amanda och Samuel.


I eftermiddags körde vi vidare till Samuels match. De spelade hemma. Det gick bättre här än för pappa. Samuels lag vann med 2-1. Det var spännande precis hela tiden.


Vi kom hem ganska sent, helt färdiga. Vi beställde kina-mat. Orkade inte laga nånting. Hade tänkt av vi skulle dricka lite vin men det blev cola. Helt ljuvligt gott o ligga o sörpla på i soffan.

Av Jag - 26 september 2009 08:15

Sitter här redo för att snart ge mig iväg till en företagscup i innebandy. Dan ska spela idag.

Det är barnens nystartade förening som arrangerar detta. Ska bli spännande och se hur mycket folk där kommer. Det har varit mycket förberedelser men kul.


I em har Samuel hemmamatch i fotboll. Jag vet vad jag ska göra idag...


Klockan går och nu börjar det bli dags och sticka. Vi hörs lite senare idag.


Kram

Av Jag - 25 september 2009 20:00

Har haft en fantastisk dag på stan med Christel. Tack för en supereftermiddag.Skrattande

Vi började med en smaskig fika på Duvanders, kladdkaka med grädde och en latte. Mmmmmm.

Tiden gick så fort när vi satt där o tjabbade då blev det bråttom om vi skulle hinna shoppa. Men vi är effektiva. Många affärer på kort tid, rutinerat???


Ha, kom på en läskig sak på Duvanders. Någon hade lagt en kringla på toagolvet. Det var fotspår ut i hallen. Iiiiii.


Det här handlade jag.

  

Hittade denna söta "blus". Jag gillar den skarpt.

  

Den är sååå snygg, visst??!!

  

En ny väska. Det behövde jag. För när vi gick på stan så gick min gamla i sönder.

  

Ett enkelt armband.

  

En skarfs. Den här är såååå mmmmm.


Innan vi körde hem blev det en tur inom Hemmakväll. Jösses va folk..... Men vilken tur vi hade för i kön stod Kent, så plocka plocka godis, ge pengar och godis till Kent, få sura blickar av folket längre bak i kön, färdig.

Jag överlever!


Nu ska jag titta på Idol och sen väntar Skvalan. Måste ju se Anna Anka. Glad

Av Jag - 23 september 2009 21:00

Har precis tittat på Idol. Ibland förstår jag inte att vissa söker sig dit överhuvettaget. (Ser konstigt ut???)

En del va så nervösa att hade man sagt pip hade de gråtit eller kissat på sig. Vad har man där o göra om man inte klarar o stå på en scen inför 3 personer.....


I em kom farmor o farfar förbi. de hade tänkt räfsa löv i vår trädgård idag. Tack för hjälpen. Ni fick ihop hela 6 säckar löv. Nu är vi uppe i sammanlagt 11 säckar. Det börjar inte ens bli glest i trädet eller i häckarna. Vart ska detta sluta.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards