Lev nu

Alla inlägg under december 2014

Av Jag - 30 december 2014 11:57

Jaha, då ska vi se vad som hänt under 2014. Detta kan ju bli spännande. Man lever så i nuet att jag sällan reflekterar över vad som hänt tidigare.

Då börjar vi:

Januari:

Vi avslutade 2013 och började 2014 tillsammans med våra fina och bästa vänner.

Ett hejdundrandes nyår. God mat och dricka, dans till långt ut på småtimmarna.

   

Det var detta året vi tog i hand på att sluta äta godis och träningen drog igång på allvar. Satte upp ett stort mål, för mig.

 

Vi åkte till Göteborg och Gothia cup. Första gången som Samuel skulle få spela.

Fantastiska dagar med spänning, skratt och härlig gemenskap.

       

Det var även i januari som tankarna började födas på en långresa/drömresa.

 

Fick detta pussel av barnen i julklapp och tankana började snurra.


Februari:

Detta är en av de månaderna på året då jag helst skulle vilja dra något över huvudet och komma fram i mars igen. Men på något sätt hittar jag alltid strategier för att övrleva denna mörka, tråkiga och gråa månad. Detta året kom det massvis med snö som förgyllde min tillvaro.

 

Träningen fortsatte som aldrig förr och godissuget var som bortblåst. Jag kände mig starkare än någonsin. Ha ha ha...

 

Dan kom hem en dag och tyckte att vi borde ta och åka över till London en långhelg i mars. Ja, varför inte. Det tackar man ju inte nej till. Bokade London och vi börjad planera vad vi skulle hitta på där denna gången. Det var ju trots allt sjunde gången vi åkte dit. Har man gjort allt då? Nej, vad gör man då. Ja planeringen var i full gång.

 

Albin bytte klubb i innebandyn. Ett stort steg och kanske lite vemodigt. Men samtidig om man ska utvecklas så kanske man måste ta steget någon gång.

Vår "lilla" 16-åring hoppade från juniorlag rakt upp till A-lag i div 2. Där gjorde han inte bort sig. Mål i första matchen och blev matchens lirare.

Så stolta över vår "stora" Albin. Det finns inga hinder för dig. Du hittar alltid en väg att nå ditt mål.


Nu blir det en paus. Återkommer med mer återblick av året.



Av Jag - 29 december 2014 22:03

Det fick bli en tur in till arenan ikväll igen.
Samuels lag gick till semifinal. Där fick de möta sina kompisar från samma klubb. Förlust, men otroligt spännande.

Nu när det är så kallt ute är det extra mysigt att tända lyktorna på framsidan i trädgården. Mysigt att komma hem när de är tända.
Just nu är det rimfrost på insidan av lyktorna.

Av Jag - 29 december 2014 14:19

Ledigheten fortsätter här hos oss. Riktigt gott är det även om klockan fick ställas idag på kl 8. Inte vråltidigt och faktiskt ganska lagom att gå upp då istället för att sova bort dagen som vi gjort de senaste dagarna.

Idag var det Samuel tur att spela innefotboll i alliansen. Detta år fick man inte använda sig utav sargerna. Det har varit mycket skriverier i tidningen om just detta. Det tar faktiskt lite död på innefotbollen. Farten minskar och det blir avbrott nästan hela tiden. Men men, det är bara att rätta sig efter reglerna.

Jag var med och tittade på de två första matcherna. Den första vann de och den andra spelade de lika. Håller tummarna i den tredje sista från hemmaplan.

   

Tog en runda på stan tidigt i morse. Det är riktigt kallt ute. Det har t om frusit på insidan i bilen. Brrr!!!!

Vi har köpt på oss lite små nätta spel att ta med på resan. Vi har ju ett antal timmar på flyget som vi ska fördriva.

Tiden börjar gå fort och snart sitter vi där i solstolen med en drink i handen och njuter där borta i Karibien. Me like...


Tänkte att jag skulle försöka göra en återblick på året som gått. Det har ju hänt en hel del när man börjar kolla igenom sina bilder. Vi tar väldigt mycket bilder och detta blir som en liten dagbok. Även om jag inte är så aktiv längre som jag var i början så har det trots allt blvit några års dokumentation.

Vi får se vad som händer i framtiden, det står skrivet i stjärnorna.   

Aruba · Familj · Fotboll · Jul · Vinter
Av Jag - 28 december 2014 14:21

Vad vore julen och alla extra lediga dagar utan lite läsning...
Nu när lite ledig tid finnes är det helt underbart att krypa upp i soffan med en bra bok.
Idag börjar vi på denna.

Nu gäller det att planera in vilka böcker som ska få följa med på resan. Snart lyfter vi.

Av Jag - 27 december 2014 22:19

Här har vi avverkat ännu en slappedag.
Tog en ordentlig sovmorgon.

Vi har fortfarande problem med att få det varmt i halva huset. I morse var det riktigt kallt.

Tog en runda in till stan och fixade present.
Idag kom det äntligen lite snö. Som vi har längtat efter det.

Nu sitter vi här framför tv:n och tittar på sällskapsresan. Har tänd brasa, precis läst ut en bra bok och pizzan har landat i magen.

Av Jag - 26 december 2014 14:13

En tradition som vi har är att träffa Fam A-H på juldagen. Så även i år.

Hade med oss denna söta present.

Naturligtvis blev det paketleken. Den blir roligare och roligare för varje år som går och ju äldre barnen blir.
Hysteriskt roligt när chokladen byter plats innan den kommit till sin första ägare.
Gud som vi skrattade...
Här är alla paketen som vi krigade om.

Det var verkligen högt och lågt i paketen. Ha ha ha!!!

Av Jag - 25 december 2014 08:24

Eftersom Samuel ska konfirmeras så ska de göra ett kyrkobesök i jul. Vi valde julottan.

Det är en kall morgon och marschallerna tar oss in till kyrkan, mysigt.

Familj · Jul · Vinter
Av Jag - 24 december 2014 11:20

Vi önskar Er en riktigt God Jul!

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards