Lev nu

Alla inlägg under april 2011

Av Jag - 26 april 2011 21:47

Sitter här hemma tillsammans med Albin och nästan biter på naglarna.

Dan är inne på akuten med Samuel. Just nu är de på röntgen. I eftermiddags cyklade han och trillade. Armen såg inte fin ut. Nu ska de röntga underarmen och armbågen.

Det är läääänge sen de hörde av sig och det bådar inte gott. Stackars älskade plutt.

Inte nog med detta så har han redan gjort ett sjukhusbesök. Det var tid för ny spruta idag igen. 6 veckor sen senast. Denna gången blev det en mindre dos eftersom han blev så dålig förra gången. Blir samma lilla dos nästa gång också. Han får inte bli så påverkad fler gånger.

Så spruta = öm i vänster arm och ev ett benbrott på höger arm.


Jag som blev så glad när jag öppnade mitt lönekuvert idag, nåja glad och glad, ingen gör väl karriär inom barnomsorgen. Nej det var min första fulla lön sen i september månad förra året. Otroligt.


Jag sa ju igår att jag inte har tid att va hemma nu när alla samtalen ska genomföras och den där uppsatsen ska skrivas. Det känns som den där lilla nästippen som var ovanför vattenytan helt plötsligt tippade under.

Upp upp upp, kom igen, kämpa....

Av Jag - 25 april 2011 21:04

Här har dagarna bara rullat på. Vi har haft en väldigt lugn och skön påsk. Har börjat att uppskatta att va hemma mer och mer. Är inte lika rastlös längre. Åldern???

Efter att ha varit ute på en liten runda på påskaftonen, det blev ett besök hos Malin. Vilka fina tavlor...du är grymt duktig, kom vi hem och hittade denna lilla skatt i soffan.

  

Bilden är inte arrangerad. Barnen hade inte heller fixat till det. Hon hade bara råkat gå upp och lägga sig i soffan vid fjärrkontrollen. Från att ena dagen vara söt och gosig skulle vi vilja kasta ute hemma nästa dag.

Jägarlycka tycker Signe men vi tycker att detta var det vidrigaste hon någonsin gjort. Fångat en RÅTTA......... Jaaaaa, det var en råtta, inget annat. Det blev inte mycket mer kelande denna dag. 

Imorse började vi med en lång morgonpromenad. Så skönt att komma ut och röra på sig. Idag har Dan putsat alla fönstrena. De var hyfsat skitiga efter de två jordstormarna. Nu kan vi se ut. Vi har dessutom tagit bort alla spröjsar. Var så trött på dom. Fönstrena blev mycket större och fräschare utan. Vi får väl se om vi trivs med det eller om vi sätter tillbaka dom. Utemöblerna kom fram och nu ska vi ha många härliga dagar och kvällar på altanen.

Tog fram det gjutna 3 i rad spelet. Det är duktiga Sara och Christel som varit i farten.

    

 

Till kvällsmat delade vi en flaska rosévin. Mumsfilibabba!!!

Till mat blev det spareribs, grillad ananas(så in i bomben gott), vitlökssås(japp kommer att stinka på jobbet imorgon) och en stor härlig sallad med oliver och fetaost.    Till efterrätt blev det grillad melon med choklad eller  grillad banan med choklad.

En bra avslutning på påsken.

Nu är det bara 8 veckor tills det är semester. Längtar så att få komma iväg. Ska bli underbart. 

Nu har jag 3 veckor då jag ska försöka att hålla näsan ovanför vattenytan. Alla samtalen ska göras och en uppsats ska skrivas klar. Den 23 maj tar jag min examen. Häftigt!!!

Håll tummarna...

Av Jag - 21 april 2011 21:35

Skärtorsdag idag. Det har blivit några påskabesök. Samuel har varit påskhare.

De kom och påskade här hemma, hade inte hunnit fixa något godis så de fick vars en clementin. Uppskattat......nej. Men det garanterat dagens överraskning. Det behöver ju inte alltid vara godis.


I eftermiddags var Albin hos frissan och klippte sig. Denna gången kom vi ihåg tiden, pinsamt.

Ikväll har Samuel haft golfträning. Han är jätteduktig och har snart sitt gröna kort. Bara att nöta på. Vi har ju ett mål. Albin har haft fotbollsträning. Under tiden som han tränade passade jag och Dan på att vara ute och gå en runda.

Detta mötte oss på vångavägen.

   

För er som inte vet vad vångavägen är så ska jag tala om att det är en tom och enslig grusväg med gräs i mitten som går mellan några åkrar.

Dessa vägar trafikeras utav några traktorer och några glada motionärer. Vad jag vet så är väl inte traktorer särskilt snabba och vi motionärer tar oss definitivt inte fram i 30 eller 50. Fjantigt med skyltarna. De kunde lagt de pengarna på något annat. Jag väntar på att trafikpolisen står där med sin kamera och tar oss för saktgående fordon.


Ikväll åt vi något riktigt gott. 3 av 4 tyckte detta. Vi virade in lax i bacon och på med dom på grillen. Smaskens smaskens.


Nu drar vi oss tillbaka för imorgon blir det fotboll för Samuel och lite konstrunda.

Kramen

Av Jag - 20 april 2011 22:13

Som sagt det blev inget cyklande in til stan igår.

Vi bokade tennistid istället idag. Vi hade så roligt. Barnen var skitduktiga.

        

Barnen var trötta och nöjda när vi lämnade stället. Jag var också trött. Har spelat mycket tennis som ung, men kan aldrig minnas att jag var så trött någongång efter en träning. Kanske var det dåliga träningar.   

Vi hade ju hoppats på bra väder idag med. Men, det uteblev. Istället har vi kört ett race här inne med dammsugaren och tvättmaskinen har gått varm.

Nu återstår bara detta:

  

Hur lång tid tror ni att det tar att stryka denna enorma hög plus 41 saker som hänger på galge? Fri gissning. Vi har börjat ta tiden.


I fredags var det party med innebandyklubben.

  Behöver jag säga att vi hade döroligt.

 2 partypinglor, ha ha ha

Nu får vi se vad morgondagen har att erbjuda.

Av Jag - 18 april 2011 21:29

Den underbara solen har hittat hit. Kan inte få nog.


Idag har vi varit ute precis hela dagen. Det blev en stund på altanen.

Ikväll har båda killarna haft fotbollsträningar.

På Albins träning var hårda ord. Flera utav killarna tränade utan benskydd, livsfarligt. Har man inte benskydd är man välkommen att träna men får inte spela en endaste minut på en match. Dåligt att inte använda det när man är så ung, kan ju förstöra hela framtiden.


Imorgon blir det nog en cykeltur in till stan med barnen. Hoppas att de vill med nu.

Av Jag - 12 april 2011 19:32

Så, då var fästingpremiären avklarad. Det blev den för 2 dagar sedan. Gav Signe direkt medel. Vet att det kan sätta sig små äckliga rackare ändå efteråt i några dagar.

Den här (lilla) STORA varelse trillade från hennes päls när jag klappade henne. Rakt ner i vår säng!!!!!!!

  

Den var stor som en böna och nu talar jag faktiskt sanning. Jag tar verkligen inte i. Den var stor som en böna. Fy för vad äckligt........... Skitdjur.

Dan fick hedersuppdraget att trycka ihjälp odjuret. Det blev med hjälp av en sko. Smällde till ordentligt. Nu hoppas vi att detta var den sista fästingen vi hittar.

Bara jag skriver om det så börjar det krypa och klia på hela kroppen.


Så.......over and out.

Av Jag - 11 april 2011 18:29

Idag har det varit en tung dag. Flera ton betong att axla.

Ibland händer det saker runt en som man tyvärr inte kan påverka. Avskyr att se andra ledsna. Jag blir så ledsen själv, fast att man ska vara stark och trygg. Men man är ju inte mer än människa.

Jag hoppas att saker och ting reder ut sig.... Kram


Det har hänt roliga saker också idag. Har varit och planerat för hösten. Stora planer på gång. Kan inte berätta mer just nu. Lovar att berätta så fort jag kan. Men det jag kan säga är att det ljust ut.


Var tvungen att pysa ut i det fina vädret efter jobbet. Blev en runda i trädgården med kameran i högsta hugg.

 

Planterade några penséer igår. De har ju bara stått i garaget i 2 veckor. Har inte hunnit innan och sen har det ju stormat till och från. Men nu njuter vi i fulla drag av de vita små pärlorna.

Har jag glömt att jag älskar vitt. Det blir alltid vita blommor. Tråkigt tycker kanske vissa men jag mår allra bäst av denna färgen. Visste du förresten att Albin betyder vit...

Nu lämnar jag över datorn till mannen bredvid. Han har tydligen viktigare saker att pyssla med här än vad jag har.   

Av Jag - 10 april 2011 20:02

Idag har det varit en helt underbar dag. Solen har varit framme precis hela tiden och vi har lyckats få den allra första solbrännan.


Igår var jag taxi till killarna i Albins fotbollslag. Trodde att det skulle bli väldigt lite körande men det var körning fram och tillbaka hela dagen.

De har bjudit hit ett danskt lag på träningsläger. Igår var det dags att möta dom. Albin spelade sin första match på ett halvår. Det gick jättebra. Han var orolig innan matchen att han skulle göra bort sig men det gjorde han verkligen inte.

Efter matchen var det tillbaka till idrottsplatsen och duscha och käka pizza. Därefter åkte alla killarna ( de svenska och de danska) till bowlinghallen och bowlade tillsammans.

 

De blev blandade från båda lagen. Nu har det tränats på danska, hi hi hi.


Idag har Samuel fortsatt sitt stora bygge.

  

Köpte ett stort skepp igår och nu har han suttit en och en halv dag och byggt. Det är fortfarande inte klart. Han har inte suttit där hela tiden. Det har hunnits med lite utelek också.

Vi har klippt ner den stora murgrönan som var på gaveln. Spaljén blåste isönder i vintras och den har nu legat på gräset. Inget gick att rädda. Kanske tur det för vi har pratat länge om att fixa till den men det har liksom aldrig blivit av. Men nu så. Som ni kanske minns så var vi ute och räfsade löv i måndags, nio säckar och då hade vi verkligen tagit alla löven. Nu helt plötsligt så var där tre fulla säckar med löv igen. Men f...... är det som kör hit och slänger sina löv i vår trädgård.   

Efter allt arbete blev det tid över att sitta och jäsa i solen. Gött!!!!!!!!!!

Två grillningar blev det idag. Till lunch serverades det grillad korv och nu ikväll blev det grillade spareribs. Smaskens.

Nu håller vi helg.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards