Lev nu

Alla inlägg under juni 2014

Av Jag - 30 juni 2014 21:12

Det blev ju kanonväder ikväll.
Här blev grillat till middag med en massa goda grönsaker.

Har skördat de första sockerärterna.

Ikväll tog jag på skorna och gav mig ut i spåret.

Nu blir det ett glas vitt och en glass.

Av Jag - 30 juni 2014 13:38

Idag blir det lite städ och piff här hemma.
Min första semestervecka brukar jag röja. Sen kan jag koppla av resten av semestern.
Det tvättas sängkläder (täcke o kuddar). Gäller att passa på när det är mellanväder. Ska bli en fröjd att få hoppa ner i en helt ren säng ikväll.

Av Jag - 29 juni 2014 19:35

Något som ger guldkant på sommaren/semestern är all den goda sommarmaten.
Det är så enkelt och inspirerande att fixa med maten under sommaren.

Idag blev det pepparbiff, potatisgratäng, tzatziki och en härlig grönsallad med jordgubbar.

Mat
Av Jag - 29 juni 2014 17:44

Igår fick det bli en ny runda i spåret.
Jag fick med mig Samuel, på cykel.
Det gick både snabbare och jag kände mig starkare.
Det här ska nog bli bra. Nu gäller det att ligga i om jag ska klara målet i september. Skynda långsamt men här får det nog gå liiiiite snabbare.

Nu vill min löparvän/tyrann he he he, att vi ska anmäla oss till Göteborgsvarvet. Puh, blir helt utmattad bara jag tänker på det.
Hur hade ni gjort?

Av Jag - 29 juni 2014 10:55

Igår hade Samuels fotbollsförening fest.
Var inbjudna på förfest hos några som vi inte kände som visade sig att Dan kände iallafall. Kul.
Tog oss till idrottsplatsen för lite mat och sedan var det dags för lottdragning.

Visst blev det lite vinster.

Sen hamnade vi visst på efterfest. Klockan 3 inatt var vi hemma. Då började det ljusna.
En mycket trevlig kväll!!!

Av Jag - 28 juni 2014 11:51

Igår kom Dan med lunch till jobbet. Firade lite extra med att det var sista dagen innan semester.
Fy farao vad skönt att dagen är kommen.
Har plågat mig igenom sista veckan nu.

Efter jobbet blev det en runda på stan. Dan hämtade ut sina glasögon. Nu är han vår lille Mr Magoo. Hi hi hi
Känns jättekonstigt att se honom i glasögon men man börjar vänja sig. Han är supersnygg i dom.

Till middag tog vi med Thaimat hem. Därefter slocknade vi i vars en hörna i soffan.

Av Jag - 26 juni 2014 21:30

Ikväll rullar bilen mellan diverse träningar och matcher. Detta kallas för taxiverksamhet.

Idag var det tänkt att det skulle bli en löprunda men den fick vi så snällt hoppa över. Det har åskat oavbrutet hela eftermiddagen.
Nya tag imorgon.

Av Jag - 26 juni 2014 16:37

Gott mellanmål!

Mat · Sommar

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards