Lev nu

Alla inlägg under april 2012

Av Jag - 30 april 2012 15:00

Firade valborg med härliga vänner.

Det blev en massa plockmat och god dricka.

 

Hemmagjord BBQ-sås och en hemmagjord potatissallad som blev så mums. Recept kommer.


Albin var iväg med kompisar och det var med en liten klump i magen som man släppte iväg honom.


Tack för alla fina blommor.

Tack för en jättetrevlig kväll! 

Av Jag - 22 april 2012 14:45

Denna helgen har bjudit på fin fint väder. Nu fick man de där sommarkänslorna igen. Det gillar vi.

Just nu är plommonträdet helt underbart vackert.

Äppelträdet är på gång.

   

Det japanska körsbärsträdet är som finast nu. Resten av året är det bara grönt och tråkigt.

Av Jag - 17 april 2012 14:15

Här hemma käkas det fågelmat.  

En riktig favorit, det har bakats otaliga satser.

Så här kommer receptet till er.


3 dl majsmjöl

1 ½ dl solrosfrön

1 ½ dl sesamfrön

3/4 dl linfrön

3/4 dl majsolja

3/4 tsk salt

3 1/4 dl kokande vatten

flingsalt


Blanda allt i en bunke.

Bred ut på bakplåtspapper på två plåtar. Skär i rutor och strö över flingsalt.

Grädda i 150 grader i en timme.


 

    

Av Jag - 15 april 2012 14:00

Andra dagen för DM. Idag fick våra bilar köra till Bunkeflostrand. Så fint där var.

Dags för semi-final. Det var en olidligt spännande match och den kunde slutat hur som helst. Tyvärr vann det andra laget... Med 2 sek kvar fick vi straff men den lilla lilla bollen gick utanför målet.

Det var sååååå nära...

Tuffa tag ibland.

Pausunderhållning.

 

Denna bilden säger allt...

DM

Av Jag - 14 april 2012 13:00

Även i år fick vi den stora äran att arrangera DM i innebandy. Kul!

I år fick även Samuel vara med och spela. De befann sig 3 mil bort. Det blev ett fasligt farande mellan killarnas matcher.

Här kommer lite bilder från Samuels dag.

De blev 3:a i sin grupp och gick tyvärr inte vidare. Synd.

Bättre tur nästa gång.


Nu kommer det lite bilder från Albins dag.

Albins lag vann gruppen och vann även kvartsfinalen på kvällen. 

Imorgon blir det semi-final.     

Av Jag - 9 april 2012 20:32

Hallå!!!!! Finns det någon kvar där ute.

Ärligt talat, jag måste verkligen vara den sämsta bloggaren.


Jag har bestämt mig för att blogga ikapp lite. Vi har ju haft en hel del födelsedagar samt lite annat smått o gott.

Mycket fokus har legat på att få ihop vardagen med allt som hör därtill och mycket fokus på jobbet. Har ju en hel del samtal som ska avverkas.

Alla är skrivna och jag har bara två kvar att hålla. Så tidigt ute har jag aldrig varit. Det har varit intensivt men jösses så skönt det känns nu efteråt.


Imorgon fortsätter min tillbakablick.

Av Jag - 7 april 2012 11:30

I värsta snöslask och blåst begav vi oss ut på konstrunda tillsammans med Kent.


Vi lämnade först av Samuel hos Isac som skulle sova över där. Därefter åkte vi vidare till Malin för att titta på hennes fina tavlor.

Sen blev det en runda ner till Brösarp, Kivik och Ravlunda. Mycket fint och mycket konstigt och framförallt jävligt kallt. Brrr

Trodde aldrig att det skulle komma in något här på bloggen som handlade om fåglar för det är det äckligaste jag vet.

 

Tja, varför inte...

 

Ångrar att vi inte stannade här och åt. För de ska ha fantastisk fransk mat här, har jag hört nu i efterhand.

Kvällens middag fick bli råvaror från Buhres.

Mums!!! 

Av Jag - 7 april 2012 11:00

Idag är det påskafton och vi möts av det här...

Tvi... Nu vill vi ha det lite varmt.

Om ett tag åker vi iväg på konstrunda. 

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards