Lev nu

Alla inlägg under maj 2012

Av Jag - 29 maj 2012 21:15

Tror att Samuel är allergisk mot myggor, eller vad säger du?!?!

 

 

Av Jag - 26 maj 2012 17:49

Idag har det minst sagt varit en lugn dag.

I morse skjutsades Albin in till stationen. De skulle ta tåget till Bakken, avslutning på konfirmationen. Trevligt. Han väntas hem sent ikväll.

Samuel hade bortamatch idag så den åkte vi o kollade på. Just då var vädret finfint och stekhett.


Lagom till matchen var klar och det skulle bli hemfärd så blev det mulet.

När vi kom hem satte vi igång grillen och det blev lite grillade korv med mormor och morfar. Hann precis äta färdigt innan det kom en liten skur. Mer blev det inte men det är mulet ute och det känns betydligt mysigare att ligga i sängen och läsa en bok.


Samuel är nu iväg skjutsad till Isac. Där blir det övernattning. Cykeln åkte med, de skulle ner till hamnen och köpa glass.


Nu väntar lite mat och sen blir det väl till att kolla ESC. Heja Loreene!!!

Av Jag - 17 maj 2012 18:55

För några veckor sedan kom Dan hem med en trevlig överrakning. Han hade hittat stora olivträd till ett riktigt bra pris.

 

Av Jag - 17 maj 2012 18:53

Denna kan jag inte vara utan just nu.

 

Av Jag - 17 maj 2012 17:45

Denna kalla BBQ-sås är såååå god. Den tillhör sommaren.

Den här satsen är till 4 personer.


1 lök finhackad

½ grön paprika finhackad

½ röd paprika finhackad


1½ dl chilisås

1 msk senap

1 pressad vitlöksklyfta

1 krm svartpeppar

1 msk vinäger

1 tsk worechestershire sås


Vispa ihop smeten med 1 dl matolja.

Blanda sedan i hacket i smeten.


 

Av Jag - 14 maj 2012 18:45

Så här kan man se ut på jobbet en varm rast.

Rastvakt vs renhållningsarbetare

 

Jag bjuder på detta. Använder västar på våra rastvakter för att barnen ska kunna hitta oss lättare.

Av Jag - 13 maj 2012 17:45

Det har varit ett par dagars fixande inför Albins konfirmation. Förstår varför man tar ut en veckas semster inför en student. Puh...

 

Albins tur att framföra sitt budskap.

      

Prästen

 

Handpåläggning

Nattvard

En annan fick ju också offra sig på lite bröd och vin.

Utdelning av bibel och dopljus.

 

Utgång

Alla konfirmanderna.

 

Stiliga killar.

Vår fina Albin.

 

Blommor och presenter.

 

Vi bjöd på smörgåstårta som Albin hade önskat.

    

Det var en strålande fin dag. Trodde att regnet skulle komma till oss men inte en droppe regn föll.

Lillebror/Morbror

 

Presentöppning

   

Den fina och goda tårtan blev det till fikan samt

 

den fina spettkakan som Börje och Agneta hade gjort. Ett stort tack!

 

Kvällen avslutades i soffan. Alla mätta och glada.


Ett riktigt stort Tack till alla Er som ville dela Albins konfirmationsdag tillsammans med oss. Tack!  

Av Jag - 11 maj 2012 18:45

Den hemmagjorda spettkakan är levererad.

 

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards