Lev nu

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

London dag 2

Av Jag - 27 mars 2010 23:45

Sovmorgon till halv 8. Jippie!!!!

Ner och äta den fantastiska engelska frukosten (Ironi)

Baguetter med honung, ägg och melon. Längtar tills det är lunch...


Ett bestämt besök på Primark fullföljdes. Dan fick prova på att va Kjelle i Ullared. Hi hi hi... Detta var ullaredlight, ett helt jävla kvarter enligt Dan. Här var det snorigt billigt, det var så billigt så det går inte att förklara. Äsch jag gör ett försök ändå, lyssna på det här, 3 par skor för hela 66 kronor. Olalalaaaa.

Jag förstår att man ska va där tidigt (när de öppnar kl 9) för det blev riktigt mycket folk vid 10, typ som en matjesillsburk från Abba. (Dans humor)

  

Dag att beta av Oxford street, handlade 2 par converse på footlocker. Tog en lunchfika på Costa idag oxå. Gissa vad vi åt???

Betade av oxford. Har varit inne i de flesta affärerna som är värda att gå i. Bar på många tunga kassar.

  

Hur ska vi komma hem???

Vad gör man när oxford är fixad? Kanske börjar jobba av Regent street? Ännu fler kassar. Nu börjar det värka ordentligt i armarna, händerna och fötterna.

Hittade förresten en radiostyrd bil till Samuel som han önskat sig.

  

Här på Hamleys köpte vi bilen.

  

Nej inte denna bilen. Den radiostyrda bilen såklart. Denna bilen fanns i en affär mittemot, i Ferrariaffären.


Av allt gående och shoppande blir man såå hungrig. Vi fick stanna till vid ett starbucks. Latte, brownie och någon havrekaka.

  

Sen bar det av "hemåt", nästan... fick ett infall och gick bort till carnaby street. In i fotbollsaffären och shoppade en present, tog kort på den berömda blåa dörren från Notting Hill.

   

Hittade en läckert hus. Fillt med målade blommor på fasaden. Ett tips till ditt hem...

   

 Nu var vi äntligen klara. Tunglastade packade vi oss in bland alla andra tokar i tunnelbanan.

Så skönt det var att komma hem. Vi hann vila i nästan 2 timmar och packa allt som skulle packas.

Klädbyte och tunnelbana till Chinatown. Vi gjorde ett kärt besök på

New Fook Lam Moon.

  

Vi åt friterad söt/sur fläsk och stekt kyckling i stark sås.

Det var så trångt på stan och i tunnelbanan när vi skulle hem. Alla skulle ut och partaja.

Godnatt!!!

 
 
Ingen bild

Matte

5 april 2010 11:02

Det är INTE dörren fråm Notting Hill!!!! Dörren finns fortfarande kvar men är ommålad till en annan färg.

 
Ingen bild

Syrran

5 april 2010 13:38

Visste att du skulle kommentera. Ibland har du fel...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag - 1 december 2015 19:35

Nu är det dags att röra på sig i bloggvärlden. Från och med idag kommer ni att hitta mig här nouw.com/levnu     ...

Av Jag - 22 november 2015 10:22

Godmorgon! Vi vaknade till ett vintervitt landskap. Helt underbart, älskar ljuset som kommer från snön. Så här såg det ut igår kväll. Inte trodde vi att det skulle komma så mycket snö och dessutom ligga kvar. Det har varit tyst här inne i t...

Av Jag - 5 november 2015 20:16


I tisdag fick jag tag i denna lilla godsak. Det finns endast ett fåtal. Nu håller vi helg. ...

Av Jag - 3 november 2015 20:47

Igår hade jag en fantastisk dag på stranden med jobbet. Vi måste verkligen komma till stranden på helgerna. Det är helt magiskt där. Här hemma råder det frystömning. Nästa vecka kommer köket och vi kommer att sättas på prov i vår matlagning. ...

Av Jag - 1 november 2015 19:36

Efter flera veckors förkylning tyckte jag förra veckan att det var bättre. Åkte och tränade och sedan två utekvällar på det så var det bara att säga hej hej till förkylningen igen. Denna gång är det värre och idag mår jag faktiskt riktigt risigt. ...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards