Lev nu

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Sista dagen i London

Av Jag - 28 mars 2010 23:45

Söndag och det är sista dagen här i London.

Vi lämnade in våra väskor och stack bort till Primark. Hade hittat en väska jag ville ha. Öppnade inte förrän 12   .

Tog tunnelbanan till Harrods istället. Har gått och tittat på den fina gatan, Chanel, Gucci, YSL... listan kan göras lång. Kul att titta på deras fina skyltningar. Man har inte råd att stiga över tröskeln till dessa affärer.


Tog en smarrig fika på Starbucks för att orka gå på Harrods och ett besök till Lacoste.

  

Vi letade efter parfym på Harrods men den hade utgått ur sortimentet för 5 år sedan. Sorry Maria...

Tog ett extra besök till Harvey Nichols. Där hittade vi den förbaskade sushibaren där man sitter och äter vid ett löpande band. Skålarna räknas ihop i slutet och man betalar för den man har ätit. Blev inte överförtjust i vad som låg i skålarna så vi stack vidare till Wasabi och åt sushi.

    

Innan vi stack hemåt gjorde vi ett besök på Zara. Hittade 2 stickade tröjor. Rutten hem blev till Piccadilly, inom Lillywhites och skulle köpa en sak vi ångrat oss på men den var slut nu, typiskt.

Till oxford och gjorde en storhandling på... Matte du kommer att bli glad. Vi lovar...

Tog tunnelbanan till Primark och köpte väskan plus en till och de där guldiga sandalerna som var slut igår.

Bråttom bråttom blev det hade ju sagt att jag skulle hinna med och titta på konsten som hänger på staketet på Hyde Park. Inget blev handlat. För stora saker för att få plats i en resväska.


Eftersom alla linjer ut till Victoria station var stängda idag pga service valde vi att ta taxi istället för buss.

Man är livrädd när man åker med dessa busar. Tuffast kommer fortast fram. Trots att jag gillar när det går fort var detta i racigaste laget.

Men vi hann till stationen och kunde kliva på första bästa tåget ut till Gatwick.


Ute på Gatwick blev det kaos. Kön till incheckningen av väskor var superlång och vi fick genomgå en knarkundersökning. 3 poliser, 2 siktar med k-pist upp i facet och är allmänt otrevliga och den 3:dje styr hunden som glatt jobbar.

Otäckt....................

Väl framme så visar det sig att vi har övervikt. Skit oxå. Damen säger: Ni får gå bort och ställa er i den där kön och betala övervikten sedan är ni välkomna tillbaka till mig och hämta ert boardingcard.

Tuff tuff iväg till nästa kö. Betala 20 pund~200 kr. Blääää

  

Betalade och fick vårt boardingcard, dags att ställa sig i nästa kö, säkerhetskontrollen. Slank igenom även denna gången.

Skulle vi kunna ha lite tur nu då. Näpp. Planet var försenat.

Det var kanske positivt ändå för nu hann vi äta lite.

 

Traskade vidare bort till Gaten. Trångt blev det i detta lilla rummet som skulle hysa alla som skulle med planet.

En man öppnar dörren. Alla som har barn under 2 år och alla som har betalt förtur får lov att stiga på nu. Ingen kunde röra sig i detta lilla rum. Äsch strunt samma säger han, alla får stiga på nu. Ha vilket kaos det blev. Nu skulle alla ut. Men vi hade tur för vi stod blan de första i kön så vi kom på planet fort och fick bra platser hi hi hi. Ibland har man tur.

Flygresan hem gick bra. Kom med tåget hem till sverige snabbt och kunde komma hem till vår Signe vid 11 tiden.


Tack för alla gratulationer på min födelsedag. Ja för idag fyller jag 35.

Kram kram 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag - 1 december 2015 19:35

Nu är det dags att röra på sig i bloggvärlden. Från och med idag kommer ni att hitta mig här nouw.com/levnu     ...

Av Jag - 22 november 2015 10:22

Godmorgon! Vi vaknade till ett vintervitt landskap. Helt underbart, älskar ljuset som kommer från snön. Så här såg det ut igår kväll. Inte trodde vi att det skulle komma så mycket snö och dessutom ligga kvar. Det har varit tyst här inne i t...

Av Jag - 5 november 2015 20:16


I tisdag fick jag tag i denna lilla godsak. Det finns endast ett fåtal. Nu håller vi helg. ...

Av Jag - 3 november 2015 20:47

Igår hade jag en fantastisk dag på stranden med jobbet. Vi måste verkligen komma till stranden på helgerna. Det är helt magiskt där. Här hemma råder det frystömning. Nästa vecka kommer köket och vi kommer att sättas på prov i vår matlagning. ...

Av Jag - 1 november 2015 19:36

Efter flera veckors förkylning tyckte jag förra veckan att det var bättre. Åkte och tränade och sedan två utekvällar på det så var det bara att säga hej hej till förkylningen igen. Denna gång är det värre och idag mår jag faktiskt riktigt risigt. ...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards