Lev nu

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Full vecka

Av Jag - 24 augusti 2013 10:34

Herre jisses vad tiden rullar på. Har nu jobbat i två veckor och nästan glömt bort att jag haft en hel sommars semester. Jag började på ett nytt jobb med allt vad det innebär.
Barnen har hunnit gå en vecka i skolan. Det har varit en stor förändring för de båda. Albin har börjat gymnasiet, samhälle. Samuel har börjat i 7:an och hamnade i idrottsklassen med färre elever, vilket är positivt. Där valde han handboll som inriktning.
Det här känns bra.

I måndags fick Samuel sin spruta. Armen har väl aldrig varit så stor som i måndags och tisdags.
För skojs skull så mätte jag den stora kvaddeln. Den var 6x7 cm. Men han är tapper vår lille krigare och kämpade iväg sig till skolan i tisdags och träningen senare på kvällen.

Sovrummet har blivit färdigt. Nu menar jag målat. Ny säng är beställd men det tar ju några veckor innan den kommer så den gamla får duga ett tag till.
Detta blev det.

Längtar tills det nya kommer.

Det har varit några riktigt härliga dagar nu. Varmt och gott. Känns som om det fortfarande är sommar.
Vi kramar ur lite till av sommaren.

Nästa helg är det 40-årsfest för Dan. Igår handlades den sista drickan.
I veckan kommer det sista att fixas. Börjar känna mig lite smått stressad då Dan är iväg mer eller mindre hela veckan när vi har häcken full. Dåligt planerat på jobbfronten. Men men det löser sig.

I tisdags gjorde jag den första löprundan på 4 veckor. Fick vila lite innan vi åkte till Mallorca eftersom jag fick ont i den där vänstra foten som har varit ett års följetong. Snälla snälla den kan väl få hålla nu!!!
Rundan (och foten) kändes bra. Hade orkat längre med hur ska jag motivera mig till att fortsätta lite till. För jag orkar ju. Det handlar bara om min inställning.

Vilket långt inlägg det blev. Blir så när man väl sätter sig ner och börjar inventera sin vecka.

Igår avslutade vi dagen med lite vin och tända ljus framför tv:n. Härlig fredagskväll.

Blommor, skål och ljuslyktor i rosa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag - 1 december 2015 19:35

Nu är det dags att röra på sig i bloggvärlden. Från och med idag kommer ni att hitta mig här nouw.com/levnu     ...

Av Jag - 22 november 2015 10:22

Godmorgon! Vi vaknade till ett vintervitt landskap. Helt underbart, älskar ljuset som kommer från snön. Så här såg det ut igår kväll. Inte trodde vi att det skulle komma så mycket snö och dessutom ligga kvar. Det har varit tyst här inne i t...

Av Jag - 5 november 2015 20:16


I tisdag fick jag tag i denna lilla godsak. Det finns endast ett fåtal. Nu håller vi helg. ...

Av Jag - 3 november 2015 20:47

Igår hade jag en fantastisk dag på stranden med jobbet. Vi måste verkligen komma till stranden på helgerna. Det är helt magiskt där. Här hemma råder det frystömning. Nästa vecka kommer köket och vi kommer att sättas på prov i vår matlagning. ...

Av Jag - 1 november 2015 19:36

Efter flera veckors förkylning tyckte jag förra veckan att det var bättre. Åkte och tränade och sedan två utekvällar på det så var det bara att säga hej hej till förkylningen igen. Denna gång är det värre och idag mår jag faktiskt riktigt risigt. ...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards