Lev nu

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Namnsdag

Av Jag - 28 januari 2009 21:00

Dagen började som alla andra. Efter frukosten gjorde jag och frun oss färdiga medan barnen gick in i vår säng för att mysa en stund under våra täcken och titta på tv. Frun åker till jobbet och jag börjar plocka fram kläder till barnen när jag hör ett högt segervrål från vår sängkammare, det är Samuel som precis fått reda på att han har namnsdag. I ngt som kan liknas med ett glädjerus önskar han sig både tårta och en massa paket. Ruaet plockas dock snabbt bort av en skadeglad storebror som glatt påpekar att vi inte firar namnsdagar. Samuel suckar och återgår till tv tittandet.

Jag lyckas komma hem samtidigt som Samuel hoppar av bussen, som då slipper gå den långa (300 meter) vägen hem. Samuel hoppar in i och börjar genast ställa en massa frågor i ett rasande tempo. När han lugnat sig frågar han om han kan åka bussen hem den 19 mars. Jag svarar svävande att vi får se då, men frågar varför det är så viktigt att åka buss just denna dagen. Då visar det sig att Samuel vill åka hem med Jackie (favorit busschauffören) som brukar gratulera barn som fyller år genom att ge dem tio kronor. Och Samuel tycker ju det vore dumt att gå miste om denna chans att tjäna stora pengar.

Dan

Så nu tar frun över för tredje gången. Första gången vi skrev råkade jag radera allt, när allt var skrivit andra gången råkade Dan radera allt. Han blev duktigt sur.

Min morgon kunde börjat bättre. Jag var så fruktansvärt trött att jag inte ens orkade sminka mig. Det var första gången som jag gick osminkad till jobbet och jag kan säga att det lär dröja innan det händer igen. Mina snälla kollegor frågade om jag verkligen mådde bra......jag såg så trött ut. Mm visst, jag mådde ju prima, syntes inte det. Där ser man vad lite smink kan göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag - 1 december 2015 19:35

Nu är det dags att röra på sig i bloggvärlden. Från och med idag kommer ni att hitta mig här nouw.com/levnu     ...

Av Jag - 22 november 2015 10:22

Godmorgon! Vi vaknade till ett vintervitt landskap. Helt underbart, älskar ljuset som kommer från snön. Så här såg det ut igår kväll. Inte trodde vi att det skulle komma så mycket snö och dessutom ligga kvar. Det har varit tyst här inne i t...

Av Jag - 5 november 2015 20:16


I tisdag fick jag tag i denna lilla godsak. Det finns endast ett fåtal. Nu håller vi helg. ...

Av Jag - 3 november 2015 20:47

Igår hade jag en fantastisk dag på stranden med jobbet. Vi måste verkligen komma till stranden på helgerna. Det är helt magiskt där. Här hemma råder det frystömning. Nästa vecka kommer köket och vi kommer att sättas på prov i vår matlagning. ...

Av Jag - 1 november 2015 19:36

Efter flera veckors förkylning tyckte jag förra veckan att det var bättre. Åkte och tränade och sedan två utekvällar på det så var det bara att säga hej hej till förkylningen igen. Denna gång är det värre och idag mår jag faktiskt riktigt risigt. ...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards