Lev nu

Alla inlägg under april 2010

Av Jag - 9 april 2010 17:33

Tjohoooo febern har vi lurat bort.

En mycket piggare Samuel idag.

För första gången detta påsklov tog vi en ordentlig sov morgon, typ till lunch.

Skäms inte ett dugg för det.

Sen har jag varit flitig, dammsugit huset, tvättat flera maskiner tvätt och sytt upp 4 par byxor till pappa/morfar.


Igår var jag hos frissan och japp, nu äntligen är jag blondin igen. Ska bli så sommarfräscht, när man blir lite brun i fajet.

Av Jag - 8 april 2010 12:30

Har varit med Samuel på vårdcentralen, virus... vi fick nog räkna med att han kunde ha feber över helgen oxå. Vaddå räkna med??? Vi vill att han ska va frisk nuuuuu... Detta har blivit världens tråkigaste påsklov. Det ända man kan se som positivt är att man fått se sina barn så mycket varje dag och kunnat pyssla om dom, annars, blää.


Vad har vi annars på agendan idag?

Klippning till barnen och mig.

Vi har bestämt att barnen ska klippas först och sen kommer Dan in och hämtar barnen.

Ikväll blir det rester till middag. Vi fick massor utav pizza över.

Nu ska jag passa på och gå ut på altanen och lapa sol. Det är helt fantastiskt väder ute.

Av Jag - 7 april 2010 20:46

Här har vi inte blivit friska än...

Febern har Samuel i ett fast grepp. Blir att ringa till vårdcentralen imorgon. Det här det går inte längre. Den lille stackarn som redan är tunn, blir bara tunnare och tunnare. Det som är positivt är att han inte är dålig i magen längre.


Det har varit strålande väder idag. När Albin skulle på fotbollsträning fick Samuel följa med. Gott med lite frisk luft.

Blev en tur in på Maxi och till Elgiganten. Han köpte ett wii-spel. Måste ju göra nåt när han är sjuk.


Morfar kom hit och klippte våra fruktträd. Tack för hjälpen!!!

Vi bjöd på fika ute på altanen i (hör här) SOLEN.   

  

Lite ris blev det.

När ändå flitens lampa lös passade jag på att räfsa ihop löven som hade samlats i våra häckar. Det blev två säckar.

Dessutom planterade jag återstående penséer.

  

Signe passade på och steka sig lite idag. Efter ett tag fick hon snällt krypa undan i skuggan.

  

När man nu har varit så duktig hela dagen så får man ju unna sig en kopp kaffe och en bok i solen en stund.

  

Den här är riktigt bra...


Till middag ikväll blev det hemmagjord pizza med salami, mozzarella

och ruccola till. Blev faktiskt ett glas rött vin oxå. Mums...


Sitter nu här i soffan med 3 fotbollsnördar. De idioterna har skrämt livet ur mig 2 gånger. Man Utd har gjort mål och då måste det ju skrikas. Stackars Signe.

Av Jag - 6 april 2010 19:30

Här är vi fortfarande sjuka. Trodde ett tag i middags att febern skulle va borta, men, den lilla rackarn hittade tillbaka.

Samuel mår inte alls bra. Är trött och hängig. Febern börjar verkligen ta på honom. 3:dje dagen som han inte har någon större matlust, förrutom

på panodil då. Har ätit lite mer idag.

Det blir en hemmadag imorgon oxå.

Han sa innan, mamma vilket tråkigt påsklov jag har... jag kan bara hålla med...


Albin har haft sin fotbollsträning på lunchen istället idag. Blir likadant imorgon. Skönt sen är det liksom gjort.


Ikväll är han och Dan iväg och spelar innebandy tillsammans. Killarna skulle möta föräldrarna.

Synd att vi missar det men vi har det faktiskt ganska mysigt här hemma i soffan under det tjocka täcket.

Av Jag - 5 april 2010 21:37

Det har varit en riktigt avslagen dag. Vi har inte gjort ett smack.

Får göra ett tillägg från Dan, han har röjt lite i garaget. Duktigt!


Samuels feber har kommit tillbaka igen. Han har bara ätit lite glass och kräm idag och det har vi fått tvinga i honom.

Nu hoppas vi på en lugn natt och sovmorgon och en feberfri dag.


Har hittat en hel del goda recept idag. Nu ska vi prova dessa i veckan.

Hoppas att de är goda.

Av Jag - 5 april 2010 13:38

Här har vi påsklov.

Precis som i vanlig ordning passar Samuel på att bli sjuk. Typiskt...

Febern kom igår eftermiddag, var nere på kvällen men efter 1 timme så var den uppe på 39 grader.

Han hade svårt för att andas. Fick alla sina mediciner och efter en stund lugnade det sig.

Vaknade imorse med feber och tungandad igen.

Men just nu är han feberfri. Konstigt det bara hoppar upp o ner.

Håller tummarna för att det ska hålla i sig.


Igår kväll såg vi bröllopsfotografen. Den var bra, kanske inte så bra som recentionerna men helt klart sevärd.

Av Jag - 4 april 2010 17:00

Hade stora planer för dagen.

Då man blev frestad av solen igår så hade jag ju tänkt tillbringa några goa timmar ute i solen idag.

Men vart f-n tog solen vägen. Idag har vi fått regn, blåst och riktig kyla.

Blää jag vill ha tillbaka våren, nuuuuuuuuu!!!!


Har strukigt undan tvätten som låg här. Bytt i alla sängarna. Läst ut en bok och hunnit börja på en ny.

Madonnas bror har skrivit en bok hur det är att vara bror till Madonna. Oh det där lät klöddigt. Men så är det iallafall.


Nu i eftermiddags kom Samuel och klagade på att han hade ont i huvudet, det brukar han aldrig klaga över. Tog tempen, japp feber. Suck...

Han har alltid förmågan att bli sjuk när det är lov.

Nu är det bara vänta och se.

Av Jag - 3 april 2010 23:30

Har varit iväg på konstrundan idag.

Vi gjorde ett besök i Härnestads byastuga där Malin ställer ut sina fina tavlor.

Du är såå duktig Malin!!!

Den där Eld är vi spekulanter på. Gillade den skarpt...


Eftersom det var toppenväder passade jag på att njuta någon timme i solen på baksidan. Det var så skönt att jag minsann somnade.

Var röd om kinder och panna när jag vaknade. Då har man ännnnntligen fått den allra första solen.


På kvällen åkte vi hem till Farmor o farfar. Farmor fyller ju år idag.

Med oss hade vi en fågelholk, modell funkisvilla, urhäftig och en fotkräm från London.

Vi bjöds på god mat och fika.

Tack!!!

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards