Lev nu

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Snorkling, hamnen, myggjakt

Av Jag - 29 juni 2011 16:30

Satte klockan på halv 8. Var minsann riktigt utvilade när klockan ringde. Tittade ut och konstaterade att det skulle bli ännu en fin dag.

Dan klädde på sig för att införskaffa lite nybakat bröd. Såg då samtidigt att nästan alla solstolarna vid poolen var "paxade" med handdukar. Det är en sån hysteri att få en solstol. Hjälp, är det detta som är semester. Ska man behöva sätta klockan på 6 för att få en stol?

Nåväl, vi fick vars en stol eftersom Dan sprang ner och "paxade" några stolar.

Njöt av en god frukost på balkongen i solen.

      


Gick sedan ner till poolen och badade och solade där till lunch.

  


Vi bestämde att vi skulle luncha nere vid stranden idag. Det blev billigt. De gav 10 euro förmycket tillbaka. Det tackar vi för.

  


Gick och köpte cyklop till barnen. Efter lunchen parkerade vi på stranden. Albin tyckte att det var jätteroligt att snorkla. Han såg massor av fiskar. Samuel tyckte att vattnet var i saltaste laget.

        


Tog oss tillbaka till poolen och tillbringade sen eftermiddag-kväll där. Med trötta barn tog vi oss upp till lägenheten. Dusch och tillfixning innan det var dags att leta restaurang.

Vi drog oss bort mot hamnen. En massa folk. Gatorna var fyllda med olivkvistar.

De firade San Pedro-dagen. En massa barn som kastade rosenblad med ett stort släptåg av musikkår och Mallorcas president (tror vi) + en massa livvakter.

          


En rolig staty utan huvud.

  


Gick förbi dessa fyrverkerier på stranden. Har nu förstått att det är detta som gäller till nästa nyår.    De har dessutom valt en perfekt plats, vid lekplatsen. Det är kanske inte så noga här.

    


Vi hittade en mysig restaurang i hamnen. Ikväll blev det tapas. Satt där länge och Samuel kom med en idé att vi kunde leka leken PS (procent eller sanning). Det blev många roliga frågor.

                


På tillbakavägen blev det ett parti airhockey.

  


Så här fin är vår pool på kvällarna. Den skiftar i olika färger.

  


Innan läggdags har vi nu gått på myggjakt. Inatt fick Samuel 12 nya myggbett och jag har nog fått 5. Snabba är de jävlarna dessutom. Nästan helt omöjliga att slå ihjäl. En snärt med handduken funkar bäst. Nu vet vi varför det är så många svarta prickar på väggarna och i taken. MYGGOR!!!!

Fler svarta fläckar lär det bli för nu ska vi inte ha fler bett...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag - 1 december 2015 19:35

Nu är det dags att röra på sig i bloggvärlden. Från och med idag kommer ni att hitta mig här nouw.com/levnu     ...

Av Jag - 22 november 2015 10:22

Godmorgon! Vi vaknade till ett vintervitt landskap. Helt underbart, älskar ljuset som kommer från snön. Så här såg det ut igår kväll. Inte trodde vi att det skulle komma så mycket snö och dessutom ligga kvar. Det har varit tyst här inne i t...

Av Jag - 5 november 2015 20:16


I tisdag fick jag tag i denna lilla godsak. Det finns endast ett fåtal. Nu håller vi helg. ...

Av Jag - 3 november 2015 20:47

Igår hade jag en fantastisk dag på stranden med jobbet. Vi måste verkligen komma till stranden på helgerna. Det är helt magiskt där. Här hemma råder det frystömning. Nästa vecka kommer köket och vi kommer att sättas på prov i vår matlagning. ...

Av Jag - 1 november 2015 19:36

Efter flera veckors förkylning tyckte jag förra veckan att det var bättre. Åkte och tränade och sedan två utekvällar på det så var det bara att säga hej hej till förkylningen igen. Denna gång är det värre och idag mår jag faktiskt riktigt risigt. ...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards