Lev nu

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Jag - 27 december 2012 23:33

Vi firar alltid juldagen tillsammans med familjen A/H.

Då är det alltid julklappsleken. I år blev det extra hett vid bordet. Vissa saker var med eftertracktade än andra. He he he.

 

Kan även gratulera Dan och Thomas till att den rysligt goda Harrodswhiskeyn är slut.

 

Samuel stannade kvar där tills idag.


Juldagen är en sån där seg dag då man bara ligger på sofflocket. Men gud så skönt det är ibland.

Av Jag - 27 december 2012 23:19

Firade jul som vanligt hos mormor och morfar tillsammans med farmor och farfar.

Hade den stora skål med mig full med tomteskum.

 

Det var nöjda barn och vuxna som gick till sängs efter denna dag.

Albin fick en Ipad. Den blev han jätteglad för. Nu kan han ladda ner viaplay och titta på ännu fler fotbollsmatcher.

 

Samuel fick ett PS3 även han blev överlycklig men gladast blev kanske Albin som nu slipper sin lillebror på sitt rum.

 

Matte blev lite orolig när han trodde att han skulle få Harrodswiskeyn. Ha ha ha! Men vi hade bara använt kartongen och lagt en mellobiljett i den.

 

Även våra föräldrar blev ivägskickade på mello i vår.

Jag och Dan hade bestämt att vi inte skulle ge varandra något för vi tyckte att vi redan hade gett varandra kaminen men så kommer Dan hem och säger att han har köpt något litet till mig så då fick det bli ett litet paket till honom. Jag höll min överrenskommelse medan Dan bröt sin. Han hade nämligen gått och köpt en cykel till mig.

Jag tänkte direkt på reklamen. Jag blev jätteglad för cykeln och den kommer att bli flitigt använd nu när jag kommer att ha närmare till jobbet.

 

När vi kom hem så fick Signe sina julklappar. Lite kattgodis.

 

Av Jag - 27 december 2012 23:11

Dan före dopparedan och 4:e advent.

 

Då blir som sig bör julmys med Matte och Kent och naturligtvis den årliga bingolotten.

Vinst blev det för både Matte och Kent men inget för oss andra.


Till uppesittarkvällen blev det en massa julgodis.


Men... vi började dagen med att göra vårt pepparkakshus.

   

Barnen åkte en runda till sin mormor och morfar och vi passade pa att slå in alla julklapparna. När barnen kom hem så låg de så fint under granen.

 

Av Jag - 27 december 2012 14:00

Det är så härligt med julledighet. Har nog aldrig njutit så mycket av min ledighet. Jag har blivit duktig på att koppla av.

Idag kom mormor och morfar hit.

Vi fixade med mormors julklapp. Satte kort i ramen som hon fick.

 

Morfar satte sig vid symaskinen och sydde.

 


Av Jag - 27 december 2012 11:23

Jo vi lever fortfarande. Vi har haft en lugn och mysig jul.
Man glömmer/prioriterar bort bloggen när vi alla är samlade.

Ska under dagen försöka berätta lite om de senaste dagarna och visa lite bilder och ja det blir lite recept på godis också. Jag har inte glömt bort det.

Idag ska det bli storröjning här hemma. Efter 11 år på ett ställe så har man samlat på sig lite och det ska sorteras nu. Fram med svarta sopsäcken. Dessutom ser garaget förfärligt ut (men det är Dans bit) efter all renovering. Hoppas att tippen har öppet länge idag.

Vi hörs!

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards