Lev nu

Alla inlägg under juni 2009

Av Jag - 4 juni 2009 17:15

Hallo!

Ska snart iväg och titta på fotboll. Albin ska spela match ikväll. Har precis suttit och ätit Mc Donalds, det blev så stressigt att hinna hem och laga middag till familjen. Albin hade samling redan 16.30, tidigt.

Vad blir då den nuturliga följden av skräpmat........magont. Hatar hatar hatar.

Kul att alltid tillbringa en längre tid i sängen och på toa. Men nu är det på väg över, endast ballongmagen är kvar. Då är det bra med joggingbyxor.

Nu måste jag sticka. Meddelar lite senare hur matchen gick.


Bye bye

Av Jag - 3 juni 2009 21:15

Har precis kommit hem efter en, låt se, 12 timmars arbetsdag........

Det ni, inte illa va????

Nu är jag minsann riktigt trött.

När man väl kommer hem till sin underbara familj möts man av magont(racer....). Ohhh vad kul med det igen..... Jag vill inte, jag vill inte......

Killarna har haft fotbollsträningar ikväll så 2 nyduschade fräscha killar är på väg till sängen nu.

Mittemot mig ligger det just nu en enorm stryktvättshög. Usch vet inte om jag orkar beta av den ikväll. Känner nog att jag måste ta en liten del iallafall.

Ska faktiskt ta o njuta av mitt kaffe nu.

Kram på er!

Av Jag - 2 juni 2009 21:00

Även idag har solen skänkt oss värme. Det gäller bara att tacka och ta emot.

Ikväll va det fotboll i byn. Stormatch. Alla va intresserade utom jag. Vad gjorde jag då där. Jo, pratade med folk. Struntade fullständigt i matchen, men det är alltid kul o komma iväg och snacka lite. När vi stod där så blev det så fruktansvärt mörkt ute. STORA svarta moln kom och täckte för den underbara solen. Brrrrrrr. För lite kläder på mig insåg jag då. Men hallå jag va iallafall snyggt sommarklädd och ingen joggingdressnisse.

Har nu insett att barnen endast har 7 dagar kvar i skolan. Om man inte räknar skolavslutningsdagen. Albin och Samuel har endast sång denna dag. Kan ni fatta det, snart är det sommarlov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska nu värma mig med en stor kopp kaffe.

Ha de!

Av Jag - 1 juni 2009 21:00

Idag pratar vi värme. Jag brukar aldrig klaga över värme, (Fryser ju alltid) men idag var det alldeles för varmt för att jobba. En sån här dag ska man va på stramden och ingen annanstans.

När jag kom hem vid 3 var det ca 30 grader, inte illa. Juni börjar bra. Nu är det sommar.

Har nu ikväll stått uppe på killarnas träningar och levererat alla kryddorna som Albins lag sålt. Snart är alla dofterna borta hemifrån. Kryddor luktar gott i 2 sekunder, sen räcker det. Nu har det doftat här i 4 dagar.

Måste spä på med lite elände till. Min allergi har startat på riktigt. Jag mår sååååååå .......... dåligt. Ögon och näsa rinner, ögonen är svullna och jag är allmänt trött och hängig. Denna period brukar komma till midsommar, så kanske om jag ser det lite positivt så ser jag kanske hyfsad ut i år på midsommar. Det har jag inte tänkt på förrut. Ha, då kan jag lika gärna må dåligt nu för på midsommar vankas det roligheter.....

Ha en bra kväll, nu ska jag ta en varm kopp kaffe. Blir nog lite popcorn också.

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards