Lev nu

Alla inlägg under december 2013

Av Jag - 3 december 2013 13:45

Idag var det dags för min tidiga tisdag.

Klockan 11.00 slog jag ihop mina grejor och gick hem. Sååååå skönt.

När jag kom hem satte jag mig vid datorn och mumsade på lite leftovers från lördags.

 

Njuter utav mina tidiga eftermiddagar.

Gick runt och tände alla stjärnor och ljusstakar. När jag tittar ut genom Samuels fönster ser jag att Signe har varit framgång i sitt jagande igen.

 

En liten mullvad har fått sätta livet till. Visst är det synd om den lille söte men vi slipper ha en massa högar i trädgården. Det är vi tacksamma för.


I förra veckan köpte jag en amaryllis i blomsteraffären. Den skulle ha 2 stänglar men helt plötsligt kommer det en liten till. Nu skjuter det upp 3 stycken ur löken. Hur vanligt/ovanligt är det?

 

Nu ska jag ladda batteriet (kroppen) och ladda inför kvällens smyckesvisning.

Av Jag - 2 december 2013 20:00

Måndag och helt ny orörd vecka framför sig. Visst är det underbart...

Idag kom den beställda kalendern. Nu kan vi börja planera upp nästa år.   

 

Tänk att det kan vara så viktigt med en kalender. Om jag skulle glömma min kalender hemma en dag så skulle jag vara helt handikappad på jobbet.

Av Jag - 1 december 2013 21:30

Igår när Familjen A-H var här fick vi denna fina amaryllisen. Nu väntar vi bara på att den ska slå ut.

 

Här kommer bild på granhjärtat jag gjorde idag.

 

Det blev lite granris över och det la jag utanför dörren.

 

Lite juligt blev det med de röda äpplena. Nu väntar vi bara på snön.

Av Jag - 1 december 2013 15:49

Tog en liten sovmorgon idag. Inatt har vi haft 2 övernattningsgäster.

Det har varit en lugn dag inne. Ute har det varit halv storm. Vi funderade ett tag på att sticka in till stan på julskyltningen men fy vilket ruggigt väder. Bättre att adventsmysa hemma.

Har pysslat lite idag med de sista granbitarna. Bild kommer senare. Jag blev nöjd med resultatet.

Av Jag - 1 december 2013 00:51

Ikväll hade vi goda vänner på adventsmingel.
Vi började med glögg, pepparkakor, laxröra och ost. Mums.
Tjuvstartade och tände det första ljuset. Förlåt...

Därefter blev det julmat. Första julbordet. Det är då det smakar som bäst.

Har hunnit med att adventspiffa lite idag.

Så här fin är den lilla granen när den är tänd på kvällen.
Mysigt!

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards