Lev nu

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Jag - 26 oktober 2010 20:06

Ikväll hade båda barnen tid hos tandläkaren.

2 besök på 10 minuter.

Finfina tänder och inga hål. Skönt. Var faktiskt orolig över Samuels tänder med tanke på hur mycket mediciner han tar. Men men inga tandtroll.

Han har 4 eller 5 tänder som är riktigt lösa. Dom behöver han tappa ganska snart. Det går ju knappt att borsta tänderna på han. Borsta man åt ett håll följer den ena tanden med och behöver puttas tillbaka.

Jobbigt jobbigt, inte för oss men för Samuel.


Just nu sitter Albin inlåst på sitt rum. Han pluggar till NO-provet imorgon.

Han ställer alltid höga krav på sig själv och kommer inte att va nöjd förrän han kan det utantill.

Han kom hem för några veckor sedan och berättade att han hade alla rätt på musikprovet. Grymt nöjd var han. Han vet vad han vill.


Nu håller vi kväll.

Av Jag - 26 oktober 2010 12:10

Solen skiner och det verkar vara helt underbart väder utanför fönstret.

Som blotta ögat kan se...

Sitter här i soffan, fortfarande i morgonrock och har det allmänt tradigt.

Är hemma idag oxå. Det blev en liten sovmorgon efter barnen åkt iväg till skolan.

Sover inte speciellt bra på nätterna, det gör såå ont i ryggen när jag ligger ner och står och sitter. Vet inte riktigt var jag ska va och hur jag ska ha det.


Har hunnit med att läsa 100 sidor ur boken: Elsas mode.

En lite annorlunda bok. Inte min stil alls, men kul. Det handlar om en 20-åring som modebloggar, festar och bla bla bla. Underhållande läsning. Lättsamt.


En annan sak jag oxå hunnit med så här under en förmiddag är att skicka iväg min planering för morgondagen. Det är sjukt egentligen. Här är man hemma en hel dag med avdrag och så är man tvungen att jobba för att barnen ska ha det drägligt i skolan. Vad får jag för det? Ingenting....eller jo, avdrag på lönen.

Hur många andra yrken har det så?

Jag hade visserligen kunnat strunta i att planera men då hade jag bara fått det i nacken efteråt. Det är jag kanske inte så sugen på.


Vår älskade Signe kom precis in. Blöt katt, undrar var hon varit???

Hon är duktig på att tigga mat. Springer runt benen, hon är nära att lägga krokben på en varje dag. När den lilla fisen är nöjd springer hon stolt in och lägger sig i Samuels säng. FÖRBJUDET OMRÅDE!!! Hon blir bortlyft flera gånger per dag men väljer ändå att smyga tillbaka. Slug katt.

Men sååå otroligt söt...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards