Lev nu

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Lugn helg, eller???

Av Jag - 17 oktober 2010 20:10

Vi har haft en lugn mysig helg här hemma. Helt ensamma.

Kan inte komma på när vi hade det senast.

Ibland blir det bara för mycket och då är det tid att dra i handbromsen.


Igår hade båda killarna innebandy. Det gick bra i båda matcherna, dvs vinst.

Grattis!!!!!!!!!!!

Därefter åkte vi in till idrottshallen och tittade när Albin skulle spela en vänskapsmatch. Det var en riktigt rolig match. Inga domare och killarna bara spelade på. Det var precis som skolgårdsfotboll. Man gjorde det man kände för och det var helt okej. Kul!


Kvällen bjöd på hämtepizza och ett tjockt täcke och kudde i soffan. Mmmmm

Somnade nog ganska tidigt.


Idag tog vi en välbehövlig sovmorgon. Åt frukost i lugn o ro. Sen satte jag mig och jobbade. Samuel satte sig med lite läxa och Dan och Albin gick ut och plockade ner studsmattan. Det var tid för det nu.


Ikväll var vi i idrottshallen igen. Elitseriehandboll. Det blev oavgjort. Men vilken känsla där var i den nya hallen. Nästan 4800 satt i oranga tröjor och hejade.

Det hettade t om till på läktaren. Damen som satt på några stolar bredvid oss fick en signaltuta i nacken ett flertal gånger. Jag sår hur hon började koka. Störigt är väl milt sagt.

Tjejen som sitter bakom gör detta en gång till men då händer något. Det börjar brinna i damens hår och runt tutan. Det måste ha blivit någon kemisk reaktion av gasen. Mannen som satt bredvid var brandman och släckte branden i damens hår med handen. Det stank hur länge som helst. Du vet hur bränt hår luktar.

Detta kunde slutat riktigt illa. Jag satt bara och väntade på att brandlarmet skulle sätta igång, det hade ju varit fint.

Det slutade lyckligt. Damen fick lite kortare hår i nacken och en aning lockigt.

Hade det varit på mig så hade jag bölat...


Nu blir det någon timme i soffan innan sängen kallar.

Ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag - 1 december 2015 19:35

Nu är det dags att röra på sig i bloggvärlden. Från och med idag kommer ni att hitta mig här nouw.com/levnu     ...

Av Jag - 22 november 2015 10:22

Godmorgon! Vi vaknade till ett vintervitt landskap. Helt underbart, älskar ljuset som kommer från snön. Så här såg det ut igår kväll. Inte trodde vi att det skulle komma så mycket snö och dessutom ligga kvar. Det har varit tyst här inne i t...

Av Jag - 5 november 2015 20:16


I tisdag fick jag tag i denna lilla godsak. Det finns endast ett fåtal. Nu håller vi helg. ...

Av Jag - 3 november 2015 20:47

Igår hade jag en fantastisk dag på stranden med jobbet. Vi måste verkligen komma till stranden på helgerna. Det är helt magiskt där. Här hemma råder det frystömning. Nästa vecka kommer köket och vi kommer att sättas på prov i vår matlagning. ...

Av Jag - 1 november 2015 19:36

Efter flera veckors förkylning tyckte jag förra veckan att det var bättre. Åkte och tränade och sedan två utekvällar på det så var det bara att säga hej hej till förkylningen igen. Denna gång är det värre och idag mår jag faktiskt riktigt risigt. ...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards