Lev nu

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Jag - 15 december 2009 19:17

Så här bedrövlig ser vår lilla prinsessa ut.

  

Hon har varit allmänt dåsig. Svårt för att gå. Hon har en hasande, vinglade bakdel.

Just nu har hon samlat lite extra energi för att stoppa in huvudet mellan gallret, kanske kan ta mig ut till de andra i huset.

Skönt att det är över nu. Var lite nervös för hur hon skulle må. De passade på att chippa henne när hon ändå var sövd. Jag har varit lite emot det eftersom det inte är så känt i allmänheten. Kommer folk att lämna in henne om de skulle hitta henne. Nu visade det sig att man fick en liten bricka som talar om att hon är chippad.

Tyst...................

.....................jag tror att hon slutade tränga på gallret, nej nu är hon på det igen.


Nu får vi hoppas att hon kommer att sova gott inatt eller det blir som att ha småbarn igen i huset. Suck...


Angående mitt projekt idag med Albins rum så hann jag bara halvvägs, får ta resten i morgon.  Jag har tid.

Av Jag - 15 december 2009 09:25

En ny dag.

Jag fortsätter att njuta av den lilla snö/frost som finns på marken. Det ser faktiskt lite juligt ut. Önskar att det kunde komma 2 dm snö. Jag älskar snö. Det blir så mycket ljusare då.

Tänk er en kall gnistrande decemberkväll, ljusnätet i trädet är tänt, några lycktor i trädgården är tända......kan det bli mycket bättre...


Idag är det en stor dag för Signe, kastrering. Hon har ätit en liten portion mat tidigt i morse men resten av dagen är det vatten som gäller. Hon är helt odräglig här hemma. Är uppe och klättrar på allt, skriker hela tiden, med andra ord hon är ganska missnöjd med sitt liv just nu. Jag har full förståelse för det, jag är inte heller själv så trevlig om jag inte får någon mat. Men det är bara att uthärda denna förmiddag.

  


Vad blir då annars dagens projekt, det blir Albins rum. Han är förvarnad och ser inte fram emot att komma hem till en säng som är full av skit. Han såg ju Samuels igår. Men han kan va lugn, där är inte en bråkdel av saker på hans rum som där är på Samuels. Tyvärr lär det ju fyllas på under julen men då gäller det att va smart och gallra bland det gamla.

En annan sak jag ska göra idag är att kasta alla gamla hyacinter och sätta i nya. Älskar vita hyacinter, de doftar ljuvligt och juligt.


Igår fick jag en paket av en kollega. Tack tack...

  

Denna underbara lilla ängel låg i paketet. Den kommer att värma mig länge...

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards