Lev nu

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Jag - 4 november 2009 18:00

Hade gärna tagit en bild idag på hur mycket det blåser. Men korten jag tog blev inge vidare. Det såg bara ut som en helt vanlig höstdag. I varje fall så har det varit halv/hel storm.

Tog mig mod hela förmiddagen för att gå ut och hämta posten. Varför kommer inte brevbäraren och hänger en söt liten påse på dörren varje dag?

Det var såååå kallt ute att det tog flera timmar innan jag fick upp värmen i kroppen. Det där misstaget gör vi inte om igen såvida man inte är tvungen.


Sjukdomsläget: Albin är feberfri, skolgång imorgon. Samuel har fortfarande lite feber, förkyld och äter som en kratta. Jag lagade köttfärssås med makaroner som är en favorit. Han tog 2 så små klickar att den normala tallriken såg ut som ett stort serveringsfat. Men han var mätt.... Han får vara hemma imorgon också.


Nu ska jag värma mig med en stoooor kopp te. Tror faktiskt att jag kryper upp i soffan med ett stort tjockt täcke oxå. Kanske ska ta den nya boken jag har börjat på, Värsta mammans handbok. Hoppas att den är bra. Just nu har jag kommit in i en riktig bokslukar tid. Kan det bero på mörkret???

Förresten varför inte lyxa till det med lite popcorn, Daannn......

Av Jag - 4 november 2009 10:24

Jaha, då var båda barnen sjuka... feber, förkylda och huvudvärk. Har det något samband med att de fick vaccinationssprutan igår??? Jag vet inte, men man kan ju undra. Det fanns inga tendenser igår.


Så det blev en racerrunda till jobbet och förbereda för dagens lektioner. Hoppas att de får någon vikarie. Det är inte det allra lättaste att få tag på.


Det är väl konstigt, nu när jag är hemma för vård av barn, båda sover som stockar, vad gör jag då??? Japp, sitter och jobbar. Ska bara skriva det  och skriva det på datorn. Alltså en massa jobb. Men jag måste säga att jag mår ganska gott just nu då jag har hunnit beta av en bra bit på listan. Vad ska jag annars göra när barnen sover???


Hoppas att du får en rktigt bra dag!


Kram

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards