Lev nu

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Jag - 6 november 2009 18:41

Det här godiset hittade vi i godisaffären.

  

Kamelpungkulor

  

Så här läskiga såg de ut + att de hade något rött flytande inuti. Som om man vill stoppa dom i munnen...

Detta är dagens nya tuggummi. Vad var det för fel på Hubba Bubba???

Av Jag - 6 november 2009 16:14

Då var det äntligen fredag. Som jag längtat. Jag behöver en sovmorgon. Jag är alltid så trött i november. Är du oxå det eller är det bara jag?


Hämtade Samuel efter skolan och åkte till den STORA godisaffären, oj oj oj som vi handlade. Den affären måste gå grymt bra.

Därefter åkte vi till banken. Hittade en återbetalning från barnomsorgen som skulle hämtas ut. Märkligt men roligt, jag fattar inte varför just vi ska få pengar tillbaka. Men vi klagar inte. Hade det varit på andra hållet så hade vi förståss klagat :)


En annan märklig grej som hände idag var att försäkringskassan ringde upp mig. Igår fick jag en lapp om att jag behövde lämna in läkarintyg på Albin då jag var hemma och vårdade honom i september. Jag ringde och förklarade att jag lämnat in ett läkarintyg i samma kuvert som det andra pappret. Okej då har det gått på manuell sökning. Vi återkommer om du behöver lämna in ett nytt. Ja ja.

Så när telefonen ringde idag tänkte jag, era jävla slarvmajor som gjort av med mitt papper. Men se det var det inte. Läkaren hade fyllt i fel blankett och var därför inte giltlig. Hur gör jag då eftersom vi hade kontakt med akutmottagningen. Fick bara till svar att då får du väl söka upp rätt läkare. Mmmm lätt. Damen började bli otrevlig av att jag ställde frågor så då blev jag sur tillbaka.

Det slutade med att jag fick ringa coh köa i 3 samtal. 45 minuter gick innan jag kom rätt i ärendet. Så nu hoppas jag att sekreteraren meddelar läkaren att hon måste fylla i rätt blankett och skicka den till mig omgående så att jag får mina pengar innan tiden går ut på försäkringskassan.

Jösses vad denna storyn blev lång och invecklad.

Förresten jag frågade om damen hade ett direktnummer jag kunde nå henne på. Nej det har jag inte, du får ringa vår kundservice. Tjovisst, hon vågade inte lämna ut sitt nummer. Som om jag skulle söka upp henne. Tror inte det, har annat och göra, typ söka efter rätt läkare...

Vilken energitjuv, tur att jag köpte godis och kan fylla på mitt förråd Glad

Presentation


LEV NU
- hitta och se möjligheterna. Njut av det lilla extra i din vardag.

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards